Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بلومبرگ:

تأکید دموکرات‌های آمریکا بر تنوع زیستی در پروژه ارزیابی ملی طبیعت

درحالی‌که دفتر علمی کاخ سفید در تلاش برای انجام اولین «ارزیابی ملی طبیعت» (National Nature Assessment) است قانون‌گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از دولت جو بایدن خواستند که تنوع زیستی را در اولویت قرار دهد.

تأکید دموکرات‌های آمریکا بر تنوع زیستی در پروژه ارزیابی ملی طبیعت

به گزارش ایانا نقل از بلومبرگ، انتظار می‌رود «دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید» در سال 2026 ارزیابی ملی طبیعت را منتشر و بررسی کند که چگونه زمین‌ها، آب‌ها و حیات‌وحش این کشور برای اقتصاد، سلامت، آب‌وهوا، عدالت زیست‌محیطی و امنیت ملی مفید است.

11عضو از «کارگروه ویژه طبیعت و اقیانوس‌ها» در «ائتلاف انرژی پایدار و محیط‌زیست» که همگی دموکرات هستند، در نامه‌ای به کاخ سفید در تاریخ 6 ژوئن (16 خرداد) نسبت به کاهش تعداد گونه‌ها در مقیاس جهانی ابراز نگرانی کردند. آژانس «خدمات ماهی و حیات‌وحش» ایالات‌متحده اعلام کرده که 23 گونه در سال 2021 منقرض‌شده‌اند.

این کارگروه متشکل از اعضای حزب دموکرات در این نامه نوشتند: از دست رفتن تنوع زیستی از طریق تخریب خدمات ارزشمند اکوسیستم مانند تصفیه آب، حفاظت از ساحل و گرده‌افشانی، تهدیدی مستقیم برای امنیت، سلامت و رفاه مردم ایالات‌متحده با است.

این گروه از پروژه «ارزیابی ملی طبیعت» خواست تا وضعیت فعلی را همراه با روندهای تاریخی و پیش‌بینی‌شده در تنوع زیستی تعریف کند. در این نامه آمده است که این اقدام شامل استفاده از "علم و آخرین داده‌ها برای تجزیه‌وتحلیل عوامل مستقیم و غیرمستقیم تلفات تنوع زیستی، و مسیرهایی برای کاهش این تلفات می‌شود."

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید