Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از زاویه:

گفت‌وگوی وزارت آبیاری مصر و فائو در مورد پروژه "افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی"

«هانی سویلام»، وزیر منابع آب و آبیاری مصر با «نصرالدین حاج الامین» نماینده فائو در مصر، «ولید حسن» مسئول ارشد منابع طبیعی در فائو و «نجلا البندری» هماهنگ‌کننده پروژه و کارشناس آبیاری برای گفت‌وگو در مورد رویه‌های اجرایی "تقویت" پروژه بهره‌وری آب در کشاورزی، دیدار کرد.

گفت‌وگوی وزارت آبیاری مصر و فائو در مورد پروژه "افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی"

به گزارش ایانا از زاویه، این پروژه توسط وزارت منابع آب و آبیاری مصر و فائو با بودجه دولت ژاپن اجرا می‌شود.

وزیر منابع آب و آبیاری مصر بابیان اینکه وزارت متبوعش با توجه به وابستگی متقابل آب و غذا در راستای بهبود فرآیند مدیریت آب، به حداکثر رساندن عملکرد واحد آب و افزایش بهره‌وری محصولات زراعی تلاش برجسته‌ای انجام می‌دهد، بیان کرد: طرح‌های توسعه در سامانه‌های آبیاری نوین از طریق بهینه کردن مصرف آب و افزایش بهره‌وری محصول که در افزایش بازده مالی کشاورزان اثر دارد، محقق می‌شود.

وی افزود: این پروژه با راهبرد این وزارتخانه ادغام می‌شود که شامل دگرگونی آبیاری مدرن در اراضی شنی، مزارع نیشکر و باغات و همچنین اجرای کارهای توسعه‌ای برای قوطی‌های آبیاری می‌شود. به‌طور مثال تغییر قوطی‌های آبیاری به لوله‌های تحت‌فشار با استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان منبع انرژی در راستای سیاست دولت در جهت گسترش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر سازگار با محیط‌زیست انجام می‌شود.

وزیر مصری همچنین بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم برای مهندسان و تکنسین‌های وزارتخانه منابع آب و آبیاری و کشاورزان درزمینهٔ اجرا، بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های آبیاری نوین به‌نحوی‌که ضمن تعیین معیارهای لازم، پایداری طرح‌های آبیاری نوین را تضمین کند، تأکید کرد.

سویلام همچنین بر اهمیت گسترش اجرای مزارع آزمایشی تأکید کرد که به‌عنوان الگوهای موفقی عمل می‌کند و کشاورزان بیشتری را به روی آوردن به آبیاری مدرن ترغیب می‌کند و درعین‌حال خدمات پس از فروش قطعات یدکی شبکه‌های آبیاری مدرن و پشتیبانی فنی ارائه می‌کند. همچنین نگهداری سریع اجزای شبکه را به‌گونه‌ای ارائه می‌دهد که کشاورزان را تشویق به روی آوردن به آبیاری کند.

وی همچنین بر لزوم انتخاب مکان‌هایی برای اجرای آبیاری نوین با توجه به وضعیت سیستم آبی و اولویت دادن به برخی مکان‌ها مانند «واحه سیوا» و استان وادی الجدید تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید