Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از کشاورزی موفق:

شوک آب‌وهوا به کشاورزان ایالت ایندیانا

طی روزهای اخیر، اخبار زیادی در خصوص کمبود بارندگی در برخی ایالات غرب میانه آمریکا منتشرشده است. در این میان، نمی‌توان ازآنچه در ایالاتی مانند "ایندیانا"می‌گذرد غافل شد! ایندیانا از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به شمار می‌رود. پایتخت و شهر مهم آن ایندیاناپولیس هست.

شوک آب‌وهوا به کشاورزان ایالت ایندیانا

به گزارش ایانا از کشاورزی موفق، در طول یک ماه اخیر، شرایط خشک‌سالی به‌طور پیوسته در سراسر ایندیانا بدتر شده و نگرانی‌هایی را در میان کشاورزان برانگیخته است:اینکه آیا باران کافی برای حفظ سطح و میزان محصولات  تا زمان برداشت آن‌ها وجود خواهد داشت؟ اگر پاسخ این سؤال منفی باشد، قطعاً میزان زیادی از محصولات کاشته شده، قبل از زمان برداشت از بین خواهند رفت.

کوین کاکس، کشاورز ذرت و سویا در ایالت  ایندیانا، می‌گوید: "امسال، کاشت محصولات  به دلیل شرایط خشک زودتر از حد معمول آغاز شد این بهترین و خشک‌ترین شرایطی بود که من تابه‌حال شروع به کاشت کرده‌ام، و در تمام بهار به همین منوال بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است. ادامه خشکی هوا و عدم بارش باران منجر به ایجاد موانعی جدی درروند برداشت محصولات شده است."

کشاورزان ایندیانا، از هفته سوم ماه مه تاکنون شاهد بارش باران قابل‌اندازه‌گیری نبوده‌اند.حتی افزایش دمای هوا نسبت به مهروموم‌های گذشته بی‌سابقه بوده و گیاهان جوان را نیز در مزارع و باغ‌ها تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس گزارش وضعیت پیشرفت محصول در ایندیانا، درنتیجه کمبود بارندگی، سطح رطوبت خاک نسبت به هفته گذشته به‌شدت کاهش‌یافته است.

کوین کاکس، همچنین یک گله کوچک گاو در مزرعه خود پرورش می‌دهد و یونجه را برای تغذیه گاو پرورش می‌دهد. کاکس می‌گوید، نگران برداشت محصول یونجه است زیرا کمبود بارندگی این روند را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

کاکس می‌گوید: «شما بهترین تجهیزات، آخرین فناوری، و بهترین هیبریدها را دارید، اما تنها چیزی که کنترلی روی آن ندارید، آب‌وهوا است.»

دکتر بث هال، مدیر دفتر آب‌وهوای ایالت ایندیانا، می‌گوید که درحالی‌که طوفان‌های منفرد در هفته گذشته وجود داشته است، بارش‌هایی که آن‌ها آورده‌اند برای مواجهه با  خشکی ایندیانا و کمک به مزارع کافی نبوده است. هال می‌گوید: «دمای گرم، رطوبت کم، و بارندگی کم یا بدون بارندگی نشان می‌دهد که شرایط خشک‌سالی در اکثر نقاط یا پایدار است یا بدتر می‌شود. ایندیانا نیز از این قاعده مستنثی نیست."

نکته مهم‌تر اینکه چشم‌اندازی برای رفع خشک‌سالی از ایندیانا وجود ندارد. آخرین نقشه نظارت بر خشک‌سالی برای ایندیانا شرایط بدتر را تأیید می‌کند. از 16 مه تا نقشه مانیتور خشک‌سالی 6 ژوئن، ایندیانا شاهد افزایش شدید خشک‌سالی بوده و در آینده نیز ( طبق پیش‌بینی‌ها) این روند تغییر نخواهد کرد. بااین‌حال دکتر بث هال از مردم می‌خواهد که هنوز وحشت نکنند:

"این زمان بسیار خوبی برای نظارت بر شرایط و چشم داشتن به پیش‌بینی‌ها و همچنین فکر کردن به یک برنامه جامع و عملیاتی (برای مواجهه با خشک‌سالی و کمبود باران به‌عنوان پدیده‌ای قطعی) است. شرایط می‌توانند به‌سرعت تغییر کنند."

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید