Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا به نقل از خبرگزاری روداو:

هیات کشاورزی آمریکا به عراق و اقلیم کردستان سفر خواهد کرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یک هیات از اتاق بازرگانی ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های دولتی و گفت‌وگو در مورد فرصت‌های متنوع کسب و کار به عراق و اقلیم کردستان سفر خواهد کرد.

هیات کشاورزی آمریکا به عراق و اقلیم کردستان سفر خواهد کرد

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری روداو، «استیو لوتس» معاون بخش خاورمیانه اتاق بازرگانی آمریکا در مورد این سفر دو هفته‌ای به خبرگزاری روداو گفت: ما یک هیات شامل نزدیک به 30 شرکت و 40 نماینده از کل زنجیره ارزش در اکوسیستم غذایی هستیم.

طبق گفته لوتس، شرکت‌های بازدید کننده از حوزه کشاورزی شامل تولیدکنندگان کودهای شیمیایی و تجهیزات کشاورزی هستند. لوتس افزود که این سفر در پی گفت‌وگو با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق انجام خواهد شد که گفته کشاورزی یکی از ستون‌ها مورد تمرکز او است.

بر اساس این گزارش، هیات آمریکایی با مقام‌های دولتی در مورد سیاست‌ها، اصلاحات نظارتی و ابتکاراتی در جهت ترغیب شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری و رشد کسب و کارهایشان در عراق و اقلیم کردستان، گفتگو خواهد کرد.

اقلیم کردستان عراق به شدت به حوزه نفتی به عنوان منبع اصلی درآمد وابسته است. این منطقه به دنبال متنوع سازی اقتصاد خود از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

سال گذشته این منطقه صادرات انار را آغاز کرد و قصد دارد بازارهایی را برای محصولات دیگر اقلیم مانند سیب، انگور و عسل پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری روداو، توقف صادرات نفت در پی صدور حکم دادگاه پاریس (دعوی بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق) در ماه مارس در مورد فروش نفت مستقل منطقه کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه، به اقتصاد این اقلیم ضربه وارد کرد. منطقه کردستان بدون توجە بە دولت مرکزی اقدام بە استخراج مستقل نفت، بازاریابی، عقد قرارداد با مشتریان، فروش و صادرات نفت و گاز کرده بود.

در ماه آوریل یک مقام از اتاق بازرگانی آمریکا در مورد طولانی شدن توقف صادرات هشدار داد و گفت که این می‌تواند بر روی اعتماد کسب و کارهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در منطقه کردستان تاثیر بگذارد.

در ماه مه حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق گفت که این کشور قراردادهایی را با چهار شرکت برای خرید حدود نیم میلیون بشکه نفت از منطقه کردستان در هر روز امضا کرده و اینکه آنها به طرف ترکیه‌ای اطلاع دادند که عراق آماده از سرگیری صادرات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید