Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بی بی سی:

سرقت ابزار آلات کشاورزی به کمک پهپادها

اخیرا رابرت رد من، یک کشاورز انگلیسی وارد مزرعه ای در آکسفوردشایر شد و با کمال ناباوری متوجه سرقت حدود 70000 پوند از تجهیزات پیشرفته مزرعه اش شد! او دریافت که شیشه های محل نگهداری تجهیزات GPS وی ( جهت کنترل و نظارت بر مزرعه ) شکسته و این تجهیزات به سرقت رفته است. متعاقبا، تعدادی از تراکتورها و کمباین‌های این مزرعه نیز به سرقت رفته بود .اما سوال اصلی اینجاست که چنین سرقت هدفمندی چگونه انجام شده و چگونه سارقین از محل دقیق اختفای تجهیزات و ابزارها با خبر بوده‌اند؟

سرقت ابزار آلات کشاورزی به کمک پهپادها

به گزارش ایانا از بی بی سی، آیا این موضوع می‌توانست ( با توجه به حفاظتی که از مزرعه انجام می‌شود) در قالب یک سرقت عادی توجیه شود؟ پاسخ این سوال مثبت نیست!

رابرت ردمن در این خصوص می‌گوید: "سارقین ، چنانچه از فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌های مدار بسته مشخص است، از مکان دقیق ماشین‌ها و نحوه دسترسی به آنها اطلاع داشتند."

اما رد من تنها قربانی این سرقت نیست! پلیس منطقه  دره تیمز (TVP) می‌گوید از ابتدای ماه مه گزارش‌های متعددی مبنی بر سرقت GPS مشابه دریافت کرده است. در این خصوص، بسیاری از تجهیزات کامپیوتری برای هدایت و نظارت بر ماشین آلات در طول فرآیندهای دقیق مانند کاشت و برداشت استفاده می‌شود، از سوی سارقان حرفه‌ای به سرقت رفته‌اند. کشاورزان معتقدند یک گروه سازمان یافته در حال انجام این سرقت‌هاست. ردمن، اشاره‌ای به پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز مزرعه‌اش کرده و در این خصوص می‌گوید: "دو هفته پیش، ما پهپادی را دیدیم که بر فراز مزرعه من پرواز می‌کرد. این پهپاد، احتمالا مکان‌هایی که ابزارها و تجهیزات درآن قرار داشته‌اند را شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار سارقان قرار داده است."

شرکت بیمه FU در انگلیس می‌گوید از ماه ژانویه تا آوریل سال 2023 میلادی ( امسال) میزان خسارات ناشی از سرقت تجهیزات کشاورزی از تراکتورها تا تجهیزات الکترونیکی بالغ بر 500 هزار پوند بوده است، یعنی حدود دوبرابر سال گذشته! اما "متیو باربر" پلیس منطقه دره تیمز،به ماجرا از زاویه دیگری می‌نگرد: "این موضوع (سرقت ابزارآلات کشاورزی با استفاده از پهپادها) تبدیل به تجارتی بزرگ شده است! از زمان جنگ در اوکراین، کمبود ماشین آلات کشاورزی در کشورهای گوناگون اروپایی از جمله کشورهای اروپای شرقی وجود دارد. همین مسئله سبب شده است تا ما شاهد تشدید سرقت این ابزارآلات باشیم. بسیاری از ابزارآلاتی که در مزارع انگلیس به سرقت رفته‌اند، در دیگر نقاط اروپا ردیابی شده است. "

در این خصوص باید فعالیت‌ها و اقدامات بازدارنده بیشتری از سوی پارلمان و پلیس انجام شود. همچنین در این خصوص باید تولید کنندگان پهپادها، الزاماتی را در خصوص تولید محصولات و ردیابی و علامت‌گذاری آنها رعایت کنند. در هر حال، به نظر می‌رسد باید هر چه سریع‌تر، به موضوع جاسوسی پهپادها از مزارع کشاورزی در انگلیس (و دیگر نقاط دنیا) به مثابه یک موضوع فراگیر نگریست. در غیر این صورت می‌توانیم شاهد تشدید این پدیده و افزایش هزینه‌ها و تبعات ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید