Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از آکسیوس:

70درصد ایالت مینه‌سوتا به شکل غیر طبیعی خشک است

بیش از 70 درصد از ایالت مینه‌سوتا آمریکا در حال حاضر شرایط "غیرطبیعی خشک" را تجربه می‌کند که در مقایسه با 56 درصد اعلام شده توسط «نظارت بر خشکسالی ایالات متحده» در سه ماه پیش، افزایش یافته است.

70درصد ایالت مینه‌سوتا به شکل غیر طبیعی خشک است

به گزارش ایانا از آکسیوس، حدود 12 درصد از این ایالت، از جمله بخش‌هایی از منطقه کلان شهری، خشکسالی متوسطی را تجربه می‌کند.

تابستان امسال شروع گرم و خشکی را داشت به طوری‌که «جیکوب بایتلیچ» کارشناس خدمات هواشناسی ملی آمریکا به آکسیوس گفت که منطقه شهری «سینت پال- مینیاپولیس» تاکنون فقط 0.03 اینچ (0.76 میلیمتر) باران در ماه ژوئن به خود دیده است.

به‌طور معمول، این منطقه در این زمان از سال معمولا هفته‌ای یک اینچ (25.4 میلیمتر) باران می‌بارد.

بایتلیچ گفت که خاک توانسته رطوبت زیادی را از زمستان مرطوب جذب کند و یک موقعیت موقت را برای شرایط غیرمعمول خشک ایجاد کرد.

اما حالت خشک زمین به این معنی است که سه هفته بدون بارندگی زیاد سطوح خاک را خشک کرده است.

مینه سوتا در اکثر سال‌ها سطحی از خشکسالی را تجربه می‌کند اما به گفته وزارت منابع طبیعی، سال 2021 بدترین سال دست کم از سال 1988 بوده است.

سال گذشته، یک پاییز خیلی خشک، بخش عمده‌ای از منطقه شهری «سینت پال- مینیاپولیس» را دچار خشکسالی شدید کرد. شرایط در بسیاری از مناطق ایالت مینه‌سوتا تا آغاز سال 2023 ادامه داشت.

برف سنگین میزان خشکسالی را در فصل زمستان کاهش داد اما بهار خشک تا حد زیادی این ذخیره‌ها را تبخیر کرد. شرایط اکنون به مراتب بدتر از زمان مشابه در سال گذشته است که تنها دو درصد از ایالت به‌طور غیرعادی خشک بود.

ژوئن معمولا مرطوب‌ترین ماه در مینه سوتا است و دو سوم بارندگی سالانه این ایالت بین ماه‌های مه و سپتامبر انجام می‌شود. بنابراین کمبود باران در حال حاضر می‌تواند تأثیر زیادی بر وضعیت خشکسالی داشته باشد.

بایتلیچ گفت: «ما چند بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم داشت. اما باران خیس کننده گسترده‌ای در آینده نزدیک نخواهد آمد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید