Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از رویترز:

تمرکز سازمان ملل بر روی بهبود صادرات روسیه

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان به تقویت صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه کمک کرده و حرکت ثابت کشتی‌ها به سمت بنادر این کشور و نرخ پایین‌تر بار و بیمه را تسهیل کرده است.

تمرکز سازمان ملل بر روی بهبود صادرات روسیه

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری رویترز، ربکا گرینسپن مقام ارشد تجاری سازمان ملل روز جمعه با سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه در ژنو دیدار کرد. این در حالی است که مسکو تهدید کرده که اگر موانع برای حمل و نقل مواد غذایی و کودهای شیمیایی برداشته نشود از توافق صادرات امن غذا و کود از بنادر دریای سیاه اوکراین خارج می‌شود.

برای متقاعد کردن مسکو به موافقت با پیمان موسوم به «ابتکار غلات دریای سیاه» که با میانجی‌گری سازمان ملل متحد و ترکیه در ژوئیه سال گذشته صورت گرفت، در همان زمان توافقنامه‌ای سه ساله منعقد شد که بر اساس آن مقامات سازمان ملل با کمک به روسیه برای صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی موافقت کردند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلان داشت که ماه‌های گذشته پیشرفت محسوسی درباره بهبود صادرات روسیه شکل گرفته است. هرچند وی اضافه کرد که چالش‌ها همچنان باقی است اما از هیچ تلاشی برای رفع موانع باقی مانده دریغ نمی‌کنیم.

درحالی‌که صادرات غذا و کود روسیه پس از شروع جنگ اوکراین هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته است، مسکو می‌گوید که محدودیت‌های پرداخت، تدارکات و بیمه مانعی را پیش روی محموله‌های صادراتی قرار داده است.

سفیر روسیه در ترکیه روز جمعه گفت با این حال که روسیه به مذاکرات با سازمان ملل در مورد توافق غلات دریای سیاه ادامه می‌دهد، اما هیچ دلیلی برای تمدید این توافق بعد از 17 ژوئیه (26 تیر) وجود ندارد.

دوجاریک بیان کرد: در هفته‌های پیش رو مقام‌های سازمان ملل بر روی تلاش برای بهبود بیشتر صادرات غذا و کود روسیه پیش از 17 ژوئیه متمرکز خواهند ماند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید