Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از بی بی سی:

آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند لذت بخش باشد؟!

بورن پاتس؛ هشت سال پیش، گلوتن و من از هم جدا شدیم. پس از سال‌ها مشکلات معده، به یک متخصص تغذیه مراجعه کردم. او قویا توصیه کرد سعی کنم از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کنم.

آیا رژیم غذایی بدون گلوتن می تواند لذت بخش باشد؟!

به گزارش ایانا از بی‌بی‌سی،  در حالی که از دیدن بهبودی تقریباً فوری در علائمم سپاسگزار بودم، دلم برای کروسان‌های گرم و تکه‌های نان تست کره‌ای تنگ شده بود. من برای پیروی از رژیم غذایی بدو گلوتن و تضمین سلامتی خودم، بیسکویت‌های کوچکی خریدم که نه گلوتن داشت و نه از مصرف آنها احساس خوبی به من دست می‌داد، خریدم! ناچار بودم مواد غذایی را با برچسب بدون گلوتن از فروشگاهها و سوپرمارکتها خریداری کنم. قیمت این محصولات بیشتر و طعم آنها نسبت به مواد غذایی گلوتن‌دار کمتر لذیذ است. در نهایت، برای صرفه جویی در پول و لذت بردن از طع غذاها، شروع به تغییر عادات غذایی خود کردم. این چیزی است که من یاد گرفتم.

من به جای خرید نسخه‌های بدون گلوتن، جایگزین‌های طبیعی را بررسی کردم. متوجه شدم که آرد گندم سیاه مافین‌ها و پنکیک‌های صبحانه خوش طعمی را درست می‌کند و برانی ( اسفناج) را می‌توان با بادام آسیاب شده، لوبیا سیاه یا سیب زمینی شیرین ترکیب کرد. حتی در درست کردن سس پستو،سس سویا را با سس تاماری جایگزین کردم. سیب زمینی، عدس، رشته برنج و پولنتا را نیز جایگزین پاستا کردم.

در ادامه، متوجه شدم که پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن، به معنای حذف بسیاری از غذاهای لذیذ نیست. به‌عنوان مثال، اگر از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می‌کنید، لازم نیست پنکیک‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنید زیرا اکثر این پنکیک‌ها از آرد تاپیوکا استفاده می‌کنند. بکی اکسل، متخصص تغذیه در این خصوص می‌گوید: باید در رژیم غذایی بدون گلوتن، کلید کاهش هزینه‌ها را پیدا کنیم. جالب است بدانیم بیشتر محصولات سوپرمارکت‌ها به‌طور طبیعی بدون گلوتن هستند. جالب است که برخی مردم، مردم در نهایت سس ماکارونی بدون گلوتن می‌خرند که هدر دادن پول است زیرا بسیاری از سس‌های ماکارونی به هر حال فاقد گلوتن هستند. اما در حالت ایده‌آل، یک قدم فراتر رفته و فقط گوجه‌فرنگی کنسرو شده، چند ادویه و سبزی را بخرید تا خودتان سس درست کنید، زیرا می‌توانید ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها، سس لذیذی بخورید!

من همیشه از آشپزی لذت می‌بردم و پس از آنکه تصمیم گرفتن از رژیم بدون گلوتن پیروی کنم، به ایده‌ها و ابتکارات مختلفی رسیدم. من یاد گرفتم که هنوز هم می‌توانم یک فلفل قرمز و یک پای شپردز را به سادگی با استفاده از آب و بدون گلوتن درست کنم. در نهایت، به این نتیجه رسیدم که می‌توان در عین پیروی از یک رژیم غذایی بدون گلوتن، در هزینه‌ها صرفه جویی کرد و فراتر از آن، طعم لذیذ بسیاری از غذاها را چشید. صرفا کافیست در این مسیر ابتکار عمل داشته و جایگزین‌های مناسب را به صورت دقیق بشناسید. در این صورت، رژیم غذایی بدون گلوتن دیگر برای شما سخت و دشوار نیست

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید