Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از تارنمای شبکه خبری یورونیوز:

کشاورزی باید خود را با تغییرات اقلیمی وفق دهد

خشکسالی به شدت در حال ضربه زدن به کشاورزی در جنوب اروپا است. به تازگی دوره‌های کمبود آب متناوب با دوره‌های سیل شدید همراه شدند. مانند سیلی که در ماه مه ایتالیا را درنوردید و کمیسیون اروپا آن را پیامد فوری تغییرات آب و هوایی دانست.

کشاورزی باید خود را با تغییرات اقلیمی وفق دهد

به گزارش ایانا به نقل از تارنمای شبکه خبری یورونیوز، دوره‌های خشکسالی یا سیل شدید می‌تواند باعث ایجاد بحران غذایی شود. پیامدهای اقتصادی متعاقب این امر عمیقا نگران کننده است.

کمیته سازمان‌های کشاورزان و دامداران اسپانیا پیش بینی می‌کند که عدم بارندگی منظم و افزایش دو درجه سانتی گرادی دمای هوا باعث می‌شود اسپانیا 7 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست بدهد و اینکه اگر گرمایش جهانی از سه درجه سانتی گراد فراتر برود، تولید ناخالص داخلی جهان 17 درصد کاهش می‌یابد.

«خاویر فاتاس»، کارشناس کمیته هماهنگی سازمان‌های کشاورزان و دامداران اسپانیا، می‌گوید که آینده کشاورزان به وفق دادن خودشان با این تغییرات اقلیمی و این شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

فاتاس افزود: ما باید به خاطر داشته باشیم که طی 50 یا 60 سال گذشته، جمعیت جهان سه برابر شده و ما موظفیم که به اصطلاح به این جمعیت جهان غذا بدهیم.

به گفته این کارشناس، خسارات خشکسالی به شدت در جنوب اروپا احساس می‌شود. 75 درصد از خاک اسپانیا در حال حاضر در معرض خطر بیابان‌زایی است.

وی بیان کرد: کاری که باید در سال‌های آینده انجام دهیم این است که با آبی که اکنون داریم، یا با آب کمتر یا حتی مقدار کمتر آبی که قرار است در سال‌های پیش رو داشته باشیم، به همان اندازه بهره‌ور باشیم که اکنون هستیم. ما باید با منابع کمتر نسبت به آنچه اکنون داریم، به سمت وضعیت پایدارتر پیش برویم.

آب‌های زیرزمینی و ذخایر طبیعی مانند دونیانا در اندلس، از نظر راهبردی در نبرد برای حفظ طبیعت و مبارزه با بیابان‌زایی حیاتی هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید