Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از تارنمای سی‌تی‌وی:

کشاورزان در مناطقی از کانادا با شرایط خشکی غیرعادی روبرو هستند

کشاورزان در «کانادای آتلانتیک» به‌طور فزاینده‌ای نگران خشکسالی هستند، زیرا بسیاری از مناطق در سواحل شرقی در این فصل از سال به عنوان "خشک‌تر از حد معمول" طبقه‌بندی شده و پیش‌بینی بارش کم برای آنها شده است.

کشاورزان در مناطقی از کانادا با شرایط خشکی غیرعادی روبرو هستند

به گزارش ایانا به نقل از تارنمای شبکه سی‌تی‌وی، بر اساس داده‌های سامانه «نظارت خشکسالی کانادا»  (Canadian Dought Monitor) تا پایان آوریل بخش‌های زیادی از «نیوبرانزویک»، «جزیره پرنس ادوارد»، «نوا اسکوشیا»، «نیوفاندلند» و «لابرادور» به‌طور غیرعادی خشک شده‌اند و برخی مناطق در «نیوبرانزویک»، «نوا اسکوشیا» و «جزیره پرنس ادوارد» وضعیت "خشکسالی متوسط" را تجربه می‌کنند.

فقدان بارش باران تبعاتی را داشته است. در «دره آناپولیس» نوا اسکوشیا، تولیدکنندگان مواد غذایی دو ماه زودتر از حد انتظار استفاده از ذخایر آب خود را شروع کردند.

«ویلیام اسپور» رئیس باغبانی نوا اسکوشیا هر چه در توان داشته انجام داده تا مزارعش خشک نشوند. او می‌گوید که یک بهار گرم و خشک و شب‌های سرد غیرمعمول، شرایط پرورش را دشوار کرده است.

اسپور افزود: ما فقط بی‌وقفه آبیاری می‌کنیم. در دو هفته و نیم گذشته، میزان آبیاری احتمالا به اندازه ماه‌های ژوئیه و اوت بوده است درحالیکه هنوز حتی به ژوئن هم نرسیدیم.

او قصد داشت یک سیستم آبیاری پرهزینه را در اواخر تابستان امسال نصب کند، اما مجبور شد این کار را اکنون انجام دهد تا مطمئن شود که نهال‌های سیب خود را از دست نخواهد داد. او گفت: "من کمی نگران هستم که اگر باران نبارد چه اتفاقی می‌افتد. اگر این روند ادامه پیدا کند، ما با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد."

«گِرِگ دونالد»، مدیرکل هیات مدیره سیب‌زمینی کاران «جزیره پرنس ادوارد»، می‌گوید که بسیاری از تولیدکنندگان سیب‌زمینی در این استان فقط یک چهارم بارندگی را که معمولا در آوریل و مه می‌شود، مشاهده کردند.

وی بیان کرد: اگر در چند هفته آینده، بارندگی خوب داشته باشیم، وضعیت ما خوب خواهد شد اما اگر این‌طور نباشد، اوضاع بسیار نگران کننده خواهد بود.

طبق اعلام وزارت محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا، بخش‌هایی از «نیوبرانزویک» و «نوا اسکوشیا» خشک‌ترین آوریل را تجربه کردند.

زمستان معتدلی که با یک سرمای ناگهانی با حداقل دمای منفی 20 درجه مواجه شد نیز باعث خسارات فراوانی در بسیاری از مزارع از جمله مزارع ولف‌ویل در «نوا اسکوشیا» شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید