Iranian Agriculture News Agency

بیش از 55 هزار تن لیمو ترش از باغات مرکبات استان بوشهر برداشت شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: باغات مرکبات و تولیدات آن ها نقش مهمی در میزان اشتغال و درآمد زایی بهره برداران به خود اختصاص داده است .

بیش از 55  هزار تن لیمو ترش از باغات مرکبات استان بوشهر برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، سمیه فرح بخش افزود: 3520 هکتار از باغات مرکبات استان به لیموترش اختصاص یافته که از این میزان2800 هکتار بارور و 720 هکتار غیر بارور می باشند . ارقام لیو ترش کشت شده در باغات استان ارقامی نظیر مکزیکن لایم ( لیمو ترش معمولی ) ، لیسبون ( لیمو ترش خارگی )و پرشین لایم است که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

فرح بخش اظهار داشت: در سال جاری لیمو ترش برداشت شده از سطح باغات استان بالغ بر 55 هزارتن بوده که استحصال و به بازار عرضه شده است و علاوه بر بازار مصرفی استان به سایر استان های کشور نیز ارسال گردیده به طوری که بیشترین تولیدات مربوط به شهرستان های جم، دشتی و دشتستان است.

وی گفت: علیرغم وقوع خشکسالی در سالجاری در استان برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه کاهش آثار و تبعات خشکسالی ، کاربرد شیوه های نوین آبیاری و به ویژه تغذیه گیاهی در راستای کاهش تنش های خشکی ، استفاده از محول کائولین در جهت جلو گیری از تبخیر و تعرق و نیز مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استانبوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید