Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۹۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از اراضی استان بوشهر

۹۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از ۴۲۸ هکتار اراضی استان بوشهر برداشت می‌شود که این محصولات شامل گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل و تولید نشاء صیفی و سبزی‌جات است.

برداشت ۹۳ هزار تن محصولات گلخانه‌ای از اراضی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از یک میلیارد قطعه نشای محصولات صیفی و سبزی‌جات در گلخانه‌های استان گفت: استان بوشهر نخستین تولید کننده نشای گوجه فرنگی گلخانه‌ای و محصولات خارج از فصل در کشور است.

محمد تقی منوچهری بیشتر گلخانه‌های استان بوشهر را در شهرستان‌های دشتی، دشتستان و دیر دانست و افزود: بیش از ۱۶۵ واحد گلخانه‌ای استان بوشهر به تولید نشا و محصول گوجه فرنگی مشغول هستند.

وی از برداشت ۲۷۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اوج برداشت این محصول در بهمن ماه به میزان ۲۰۰ هزار تن است که با وارد شدن این محصول به بازار رونق خاصی در عرصه‌های صادراتی، اشتغال‌زایی و فرآوری محصول و تنظیم بازار ایجاد می‌کند.

منوچهری، اوایل آبان ماه را آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل دانست و گفت: برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر افزود: ۱۶۵ هزار تن خرما، ۵۸۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل و انواع محصولات صیفی و سبزیجات تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید