Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت گندم در بوشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: با بارش نخستین باران پاییزی کشت گندم و جو در سطح ۱۷۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان آغاز شد.

آغاز کشت گندم در بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، کبری توکلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر افزود: از این میزان ۳۰۰۰ هکتار به صورت آبی و ۱۴۵۰۰ هکتار به صورت دیم کشت می شوند.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود درصورت بارش مناسب باران به میزان کافی و در پراکنش مناسب ۱۳۰۰۰ تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود.

توکلی ادامه داد: تا به حال   ۹۱۰ تن بذر تخصیصی به شهرستان حمل و در اختیار کشاورزان قرار گرفته شده است که مابقی سهمیه بذر نیز در حال تخصیص و حمل به شهرستان است و هیچ گونه نگرانی در خصوص تهیه بذر در سطح شهرستان وجود ندارد.

وی گفت: کشاورزان عزیز از تهیه بذرهای خود مصرفی و بدون نام و نشان از بازار خودداری کنند زیرا این نوع بذرها اصلاح نشده و احتمال آلودگی به بذورعلف های هرز و عوامل بیماری زا وجود داشته، عملکرد آن ها پایین است و با اقلیم گرم و خشک استان و شهرستان سازگاری ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد: که بذر های اصلاح و بوجاری شده که از طریق مراکز جهاد کشاورزی توزیع می شوند متناسب با اقلیم گرم و خشک شهرستان تهیه شده اند و به همین دلیل کشاورزان از مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی اقدام به تهیه بذر های معتبر کنند.

توکلی تاکید کرد: کشاورزان به میران توصیه شده از بذرها استفاده نمایند زیرا مصرف بیش از حد بذر در هکتار باعث کاهش عملکرد می شود و برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت بهترمحصول از دستگاه کارنده و با عملیات مکانیزه استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید