Iranian Agriculture News Agency

۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با ریزش ملخ‌های صحرایی ۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه این آفت سم‌پاشی شد.

۳ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر،‌ محمدتقی منوچهری با بیان اینکه حمله ملخ‌های صحرایی به اراضی از اواخر اسفندماه افزایش می‌یابد اظهار کرد: ریزش ملخ‌ها که اکنون در مرحله تخم‌گذاری در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی است اواخر اسفند افزایش می‌یابد.

وی اوج ریزش ملخ‌ها در اراضی استان بوشهر را  از نیمه دوم فروردین ماه دانست و افزود: از فروردین خروج ملخ‌‌ها ازپوره‌ها آغاز می‌شود که اوج ریزش این آفت  در اراضی محسوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر با اشاره به استقرار تیم‌های ردیاب و مبارزه کننده خاطر نشان کرد: در این راستا 55 اکیپ ردیاب، پایش و 20 تیم مبارزه کننده در استان بوشهر فعال است که 300 نفر به صورت  مستقیم درگیر سم‌پاشی اراضی  استان هستند.

منوچهری از به‌کارگیری انواع تجهیزات برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی خبر داد و بیان کرد: در راستای سم پاشی علیه ملخ‌های صحرایی 100 دستگاه پایش زمینی از انواع سم‌پاش‌ها شامل  پشت تراکتوری، فرغونی ، یو.ال.دی، اﺗﻮﻣـﺎﻳﺰر، ﻣﻴﻜﺮوﻧﺮ و دیگر سم‌پاش‌‌ها استفاده می‌شود.

وی، با اشاره به فراهم شدن یک فروند هواپیمای سم‌پاش در استان بوشهر گفت: در این راستا شش باند فرودگاه برای سم پاشی هوایی علیه ملخ‌ها در آب‌پخش، فاریاب، احمدی، زیزار، اهرم، دیر فراهم شده که در صورت نیاز سم پاشی هوایی از این فرودگاه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان بوشهر  از سم پاشی در سطح بیش از 3 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ خبر داد و بیان کرد: تاکنون 3 هزار و 150 هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ‌های صحرایی سم‌پاشی شده که بیشتر این ملخ‌ها در نقاط سخت گذر و صعب‌العبور قرار دارد.

منوچهری با بیان اینکه این ملخ‌ها اکنون در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور درنگ دشتستان، مند دشتی، انارستان جم، خاییز تنگستان، دوراهک دیر مستقر هستند خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در امر مبارزه با ملخ‌های صحرایی از جمله شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و کشاورزان و سازمان‌های مردم نهاد ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی تامین شده است تصریح کرد: تاکنون افزون بر شش تن سم در مبارزه با آفت ملخ در استان بوشهر مصرف شده ولی سم به اندازه کافی  تا پایان مبارزه با ملخ‌ها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید