Iranian Agriculture News Agency

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی و دبیر اجرایی طرح گفت: طرح جهاد میدانی محققان در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در سطح استان ویژه فصل بهار با حضور همه محققین معین عملیاتی شد.

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، شهریار مرشدی بیان کرد: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به‌منظور ارتقا بهره‌وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به‌منظور ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره‌برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی توضیح داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمان‌بندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مسئله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مسئله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح همه ذی‌نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید