Iranian Agriculture News Agency

رونق باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از تخصیص یارانه نهال با هدف تشویق باغداران استان برای استفاده از نهال‌های شناسه‌دار خبر داد.

رونق باغات استان بوشهر با توزیع نهال یارانه‌ای

به گزاشر خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی از تخصیص یارانه نهال با هدف تشویق باغداران برای استفاده از نهال‌های شناسه‌دار خبر داد و بیان کرد: بهره‌بردارانِ متقاضی اصلاح و نوسازی نخیلات، توسعه کشت آپونتیا و پرورش میوه‌های گرمسیری در محیط‌های کنترل شده در صورت خرید نهال از نهالستان‌های دارای مجوز و شناسه دار استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی از یارانه نهال استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به بازدیدهای میدانی دوره‌ای از سوی مدیریت امور باغبانی، کمیته فنی نهال و مدیریت حفظ نباتات استان از نهالستان‌ها افزود: این رصد و پایش منظم سبب می‌شود آفات و بیماری‌ها شناسایی شده و همواره نهال سالم و با اصالت در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خرید نهال یارانه‌ای این امکان را به کشاورزان و باغداران می‌دهند تا نهال‌های با کیفیت و با قیمت کمتری را خریداری کنند.

وی گفت: با ارائه نهال‌های یارانه‌ای، هزینه تأمین نهال‌ها برای کشاورزان کاهش می‌یابد و این امر می‌تواند تولید بسیاری از محصولات باغی استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر اضافه کرد: این برنامه‌ها به باغداران امکان می‌دهند تا به نهال‌های با کیفیت دسترسی داشته باشند که در نتیجه عملکرد باغات بهبود یافته و تولید داخلی افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال ۱۰ میلیارد ریال برای یارانه نهال در این استان اختصاص داده شده است که جهت پرداخت یارانه نهال ارقام خرمای پربازده و تجاری همچون (مجول و پیارم)، کشت گیاهان دارویی، آپونتیا و پرورش میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه پاکوتاه در محیط‌های کنترل شده در نظر گرفته شده است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید