Iranian Agriculture News Agency

پایش مستمر آفت «سوسک سرخرطومی حنایی» در نخیلات استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از پایش مستمر و روزانه آفت «قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی» در نخیلات استان توسط کارشناسان خبر داد.

پایش مستمر آفت «سوسک سرخرطومی حنایی» در نخیلات استان بوشهر

به گزاشر خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی بیان کرد: ردیابی و پایش روزانه باغات نخیلات توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان شبکه مراقبت در سراسر استان در حال انجام بوده و توصیه‌های فنی لازم به بهره برداران از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، صدا و سیما، صدور اطلاعیه‌های ترویجی، آموزش‌های انفرادی و کلاس‌های آموزشی ترویجی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان توضیح داد: با توجه به مشاهده آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان دشتی و احتمال انتقال آلودگی به سایر مناطق استان هشدارهای لازم در خصوص نحوه شناسایی و مبارزه توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: بازدیدها برای بررسی وضعیت سایر آفات چوبخوار نخیلات از جمله سوسک کرگدنی و شاخک بلند خرما نیز در حال انجام است.

توکلی از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم باغات خود و عمل به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، به هیچ وجه از پاجوش‌های تهیه شده از مناطق آلوده یا مشکوک برای واکاری یا نوسازی باغات خود استفاده نکنند و در صورت مشاهده علائم خسارت آفت در باغات با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید