Iranian Agriculture News Agency

تخصیص ۲۰۲ میلیارد تومان برای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، گفت: ۹۱ پروژه با ۲۰۲ میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرا شده است.

تخصیص ۲۰۲ میلیارد تومان برای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی با بیان اینکه یک سال از طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور سپری شده است، گفت: تعهد استان بوشهر تولید 12 میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است که تاکنون سه میلیون و 750 هزار نهال در نهالستان‌های این استان تولید شده است و در شاخص‌های حوزه منابع طبیعی از استان‌ها پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه 91 پروژه با 202 میلیارد تومان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اجرا شده است گفت: مهم‌ترین طرح در حوزه آبخیزداری و عملیات اجرایی 37 سازه با اعتبار 141 میلیارد تومان در سال جاری رقم خورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از جنگل‌کاری در سطح هزار و 200 هکتار اراضی ملی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا در هفته منابع طبیعی، بزرگترین سازه خاکی و سیمانی جنوب کشور در استان بوشهر افتتاح شد و امید می‌رود با تخصیص اعتبارات جدید بتوانیم سر شاخه‌های بالادست این حوضه آبخیزداری عملیات بند خشکه‌چین و کوچک رسوب‌گیر اجرایی تا از عمر این سازه حفاظت شود.

گرشاسبی از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه با اعتبار 2 هزار و 205 میلیارد تومان در سطح 630 هزار هکتار عملیات آبخیزداری به مدت سه سال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با تحقق اعتبارات و اجرایی شدن این طرح شاهد تحول عظیم در حوضه آبخیزداری در سطح استان بوشهر خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تشکیل مجمع خیرین آب و آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مهم با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر، آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و جوامع محلی اجرایی شده است.

گرشاسبی یادآور شد: امسال در قالب گروه‌های جهادی با مشارکت بسیجیان تاکنون افزون بر 700 هزار اصله نهال در قالب پویش‌های مختلف که نماد و مظهر مشارکت مردم است 63 پویش درختکاری در استان بوشهر برگزار شده است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید