Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح جنگل‌کاری در ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر از اجرای طرح جنگل‌کاری در هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان خبر داد.

اجرای طرح جنگل‌کاری در ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی توضیح داد: با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان در مدت سه سال طرح آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجرا می‌شود. اعتبار یاد شده ۷۰ درصد آن استانی و ۳۰ درصد ملی است و با تأمین اعتبارات تا سال ۱۴۰۴ این طرح‌ها تکمیل می‌شود.

تولید ۳.۸ میلیون اصله نهال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تولید ۳.۸ میلیون اصله نهال جنگلی در نهالستان‌های استان خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۷۰۰ هزار اصله نهال در اراضی و سطوح مختلف استان بوشهر کاشته است.

وی از تشکیل مجمع خیرین آب و آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این مجمع با مشارکت دانشگاه خلیج فارس بوشهر، آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و جوامع محلی تشکیل شده است.

گرشاسبی با اشاره به اینکه امسال طرح‌های مختلف آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در سطح استان بوشهر با اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان اجرایی شده است اظهار داشت: امسال برای اجرا این طرح‌ها ۲۰۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اجرای ۳۷ سازه آبخیزداری و آب‌خوان‌داری

وی با اشاره به اینکه ۳۷ طرح سازه آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در سطح استان بوشهر در حال اجرا است گفت: هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر طرح جنگل‌کاری با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به افتتاح بزرگترین سازه خاکی و سیمانی جنوب کشور در استان بوشهر خاطرنشان کرد: حجم آبگیری بند خاکی و سیمانی دره امیری شهرستان دیلم ۱.۵ میلیون مترمکعب است که نقش مهمی در جلوگیری از جاری شدن سیلاب و تأمین آب اراضی دارد.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید