Iranian Agriculture News Agency

برخورد قاطع با زمین‌خواری در استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با متخلفین، سودجویان و زمین خواران اراضی ملی و دولتی طبق قانون برخورد می‌شود.

برخورد قاطع با زمین‌خواری در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی در نشست قرارگاه حدنگاری استان بوشهر گفت: علی‌رغم وجود پاره‌ای از مشکلات در مقابله با پدیده زمین خواری هستیم.

وی ادامه داد: در راستای مستندسازی صدور اسناد و حدنگای در استان بوشهر بیش از ۹۹ درصد اراضی شامل اراضی ملی، اراضی ساحلی، اراضی موات و حریم دریا دارای سند تک برگ شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: در همین راستا بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی شامل مستحدثات، اراضی زراعی و باغی جانمایی تثبیت شده است.

گرشاسبی توضیح داد: به‌منظور اتمام صدور اسناد ملی تشریفات قانونی اجرای مقررات در اراضی ملی در شهرستان‌های دیر، جم، دشتی، دیلم، گناوه و دشتستان در حال انجام است که برخی پلاک‌ها در مرحله انتشار آگهی است که پس از اتمام مهلت قانونی سند تک برگ آنها صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: در خصوص رفع تداخلات ماده ۵۴ قانون نیز نقشه‌های رقومی تعداد ۴۱۹ پلاک به کارگروه شهرستان ارجاع و تعداد ۲۱۰ پلاک آن در کمیسیون استانی تعیین تکلیف شده است.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید