Iranian Agriculture News Agency

۲۱ پرونده طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی استان بوشهر تعیین تکلیف شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۲۱ پرونده طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی اراضی واگذاری ملی و دولتی در کمیسیون هیأت نظارت ماده ۳۳ مطرح و تعیین تکلیف شد.

۲۱ پرونده طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی استان بوشهر تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد مشایخی بیان کرد: ۲۱ پرونده طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی شامل طرح‌های مجتمع خدمات رفاهی، ایستگاه تحقیقاتی، استراحتگاه شتر، پرورش میگو، دامداری سنتی، شستشو و دانه بندی، سردخانه و بسته بندی، تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی و تولید نایلون در کمیسیون هیأت نظارت ماده ۳۳ مطرح و با نظر اعضا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با فسخ قرارداد پنج پرونده به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مصوب و ۱۵ پرونده برای تمدید قرارداد اجاره موافقت شد و یک پرونده به‌منظور بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول شد.

شناسایی ۳۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان تنگستان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان تنگستان خبر داد و گفت: از آنجایی که حفاظت از ارضی کشاورزی حتی در روزهای تعطیل باید توسط واحدهای گشت رصد شود در شهرستان تنگستان ۳۲ مورد به مساحت پنج هزار و ۶۹۰ مترمربع تغییر کاربری غیرمجاز شامل ایجاد بنا و دیوارکشی شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شده است.

مشایخی با اشاره به حفاظت از ارضی کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قدم‌ها به سمت توسعه پایدار توضیح داد: سالیانه بخشی از بهترین اراضی کشاورزی کشور به دلایل متعدد تغییر کاربری یافته و به مصارف غیر کشاورزی تبدیل می‌شود که خروج این گونه اراضی از مسیر تولید زراعی و باغی لطمات جبران ناپذیری را ایجاد می‌کند.

وی گفت: باید در راستای آگاه سازی مردم برای گزارش از طریق سامانه ۱۳۱ به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در همان مراحل اولیه برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید