Iranian Agriculture News Agency

هشت پروژه آبخیزداری در استان بوشهر افتتاح می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: هشت پروژه آبخیزداری با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی می‌شود.

هشت پروژه آبخیزداری در استان بوشهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی بیان کرد: در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح هشت فقره پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ‌بر ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و دیلم هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: سازه آبخیزداری دره امیری با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های که در ۲۰ بهمن‌ماه افتتاح می‌شود.

گرشاسبی ادامه داد: کنترل سیلاب و رسوب، غنی سازی سفره‌های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی حوزه آبخیزداری شهرستان دیلم از اهداف سازه دره امیری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال عملیات اجرایی ۳۷ سازه در حوزه آبخیزداری با استفاده از اعتبارات ملی و استانی با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به‌منظور اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۶۳۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان به مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰ ریال، تعیین حوزه مدیریت جامع استان به وسعت ۸۳۸ هزار هکتار در سطح شهرستان‌های دشتستان، دشتی، دیر و جم از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

گرشاسبی افزود: تصویب اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۱۸ هزار و ۱۲۸ هکتار از حوزه‌های آبخیز استان از محل اعتبارات ملی و استانی به مبلغ بیش از پنج میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

وی یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی جنگل کاری و نهال کاری در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار با اعتبار مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال محل اعتبارات استانی و ملی، تولید سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال جنگلی، بیابانی و زینتی در راستای کاشت یک میلیارد درخت از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

گرشاسبی گفت: اتمام ۱۰۰ درصد ممیزی مراتع استان در قالب ۹۷۳ محدوده یا سامان عرفی به مساحت یک‌میلیون ۱۸۹ هزار و ۶۹۵ هکتار و احاله مدیریت ۵۴۹ فقره طرح مرتع‌داری در سطح ۳۸۲ هزار و ۸۷۲ هکتار از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید