Iranian Agriculture News Agency

بازگشت ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی به چرخه تولید در شهرستان دشتستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ تخریب شد.

بازگشت ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی به چرخه تولید در شهرستان دشتستان

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، علی رحیمی گفت: تعداد ۲۲ مورد مستحدثات غیر مجاز به مساحت ۱۰ هکتار و با ارزش ریالی چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حاشیه جاده کمربندی بنداروز بعد از پمپ بنزین و روستای حسن آباد آزادسازی شد.

رحیمی با اشاره به پیشنهادهایی مبنی بر کاهش تغییر کاربری اراضی توضیح داد: به‌منظور کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز باید با متخلفین برخورد قاطعانه داشت و دوره‌های آموزشی پیرامون قوانین و مقررات تغییر کاربری اراضی براساس قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری برای بهره‌برداران و کشاورزان برگزار کرد.

وی افزود: برای مقابله با آثار ناشی از خشکسالی که یکی از موارد ترغیب مالکین اراضی به تغییر کاربری غیر مجاز است، شیوه‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی بهبود یابد.

وی یادآور شد: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان، نماینده دادستان شهرستان، رئیس اداره حقوقی امور اراضی شهرستان و با تامین امنیت توسط فرماندهی نیروی انتظامی دشتستان، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان همراهی ۳۰ خودروی نظامی و تعداد ۱۲۰ نفر پرسنل خدوم فراجا و با در اختیار داشتن یک دستگاه لودر در راستای اجرای احکام قلع و قمع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با انجام هماهنگی‌های لازم پس از اخذ دستورات قضایی و رعایت تشریفات لازم در کمال صلح و آرامش اجرا شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید