Iranian Agriculture News Agency

بوشهری‌ها بیش از ۱۱ هزار تن ماهی در قفس تولید کردند

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس از ابتدای امسال تاکنون در این استان برداشت شده که در مقایسه با مدت مشابه ۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

بوشهری‌ها بیش از ۱۱ هزار تن ماهی در قفس تولید کردند

به گزاشر خبرنگار ایانا در بوشهر، عقیل امینی بیان کرد: بوشهر با صدور مجوز تاسیس ۱۳۴ مزرعه با ۹۹ هزار تن ظرفیت اسمی از استان‌های پیشرو در زمینه صنعت ماهی در قفس است.

وی افزود: برای استان بوشهر تا سال ۱۴۰۴ تولید ۶۵ هزار تن ماهی در قفس‌های دریایی هدف‌گذاری شده که از این میزان تاکنون ۱۳ هزار تن آن مشخص شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: مرکز پرورش ماهی در قفس‌های دریایی بخش خصوصی در هفت مایلی بندر رستمی با ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید پنج هزار تن به بهره‌برداری رسید که ظرفیت تولید آن در فاز نخست، دو هزار تن بوده است.

امینی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال مستقیم این واحد ۱۰۵ نفر و میزان اشتغال غیرمستقیم آن ۵۰۰ نفر است.

وی گفت: دومین مرکز پرورش ماهی در قفس که برداشت آن نیز آغاز شده با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار، ظرفیت تولید ۲۵۰ تن دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر توضیح داد: امسال ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در مزارع این استان تولید شد که به سبب بیماری منتشر شده در مزارع، ۱۵ هزار تن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

امینی اضافه کرد: استان بوشهر رتبه نخست تولید میگو در آب‌های شور، ماهی در قفس، رتبه سوم صید و صیادی و رتبه پنجم آبزی پروری را دارد.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر تولید و صید شده است.

امینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه شیلاتی در استان بوشهر گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در موضوع اقتصاد دریامحور و بهره‌وری در بخش‌های مختلف شیلات دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: ۷۵ شرکت حوزه صنایع آبزی پروری از ۱۶ استان کشور در نمایشگاه شیلاتی بوشهر حضور داشتند.

امینی یادآور شد: تجهیزات شیلاتی، خوراک آبزیان، ادوات و آلات صید و صیادی، هوشمندسازی و دانش‌بنیان، صادرات، ماهیان زینتی، جلبک، صدف خوراکی و صدف مروارید در این نمایشگاه بزرگ عرضه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید