Iranian Agriculture News Agency

کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد در پی کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی خبر داد.

کاهش تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به ۱۰ درصد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی گفت: افزایش تعرفه صادرات تصمیم دولت برای کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار بوده و در حال حاضر با کاهش قیمت این محصول در بازار داخلی، تعرفه صادراتی آن نیز به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: برداشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از مناطق تنگ ارم، بوشکان و جم از اواخر آبان‌ماه آغاز شد؛ تا آذرماه قیمت این محصول در بازار افزایش قابل توجهی یافت و دولت هم تعرفه ۵۵ درصدی برای صادرات آن اعمال کرد.

وی یادآور شد: بعد از اینکه محصول گوجه‌فرنگی دیگر استان‌های جنوبی به بازار رسید، تعرفه صادراتی به ۳۰ درصد و اکنون با تصمیم ستاد تنظیم بازار به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: دی و بهمن زمان اوج تولید و برداشت گوجه‌فرنگی در استان است و هرماه بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت و روانه بازار می‌شود.

توکلی با بیان این‌که در زمان حاضر تعرفه صادراتی ۱۰ درصد برای هر کیلو گوجه‌فرنگی حدودا دو هزار و 800 تا سه هزار تومان می‌شود، گفت: این کاهش تعرفه برای حمایت از کشاورزان و صادرات مازاد تولید آن‌ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید