Iranian Agriculture News Agency

صادرات ۶۰۵ میلیون دلار آبزیان به کشورهای مختلف

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات ۶۰۵ میلیون دلار آبزیان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: تراز تجاری ایران در صادرات آبزیان مثبت نیم میلیون دلار است.

صادرات ۶۰۵ میلیون دلار آبزیان به کشورهای مختلف

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی علامیر  در افتتاح دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلات ایران در نمایشگاه بین‌المللی بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه صید و پرورش آبزیان از استان‌های پیشرو است، گفت: در سال جاری 63 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 105 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر تولید و صید شده است، افزود: استان بوشهر همیشه در چرخه پیش‌تولید، تولید و سفره محصولات آبزیان پیش‌رو بوده است.

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران از صادرات 605 میلیون دلار آبزیان در یک سال گذشته به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: تراز تجاری ایران در صادرات آبزیان مثبت نیم میلیون دلار است.

علامیر اضافه کرد: در سال جاری تاکنون 234 میلیون دلار صادرات آبزیان ثبت شده که 16 درصد از لحاظ وزن و ارزش نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی میزان میگوی پرورشی در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال 21 هزار تن میزان تولید میگوی پرورشی استان بوشهر است که به سبب بیماری 15 هزار تن نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر رئیس سازمان شیلات ایران از افزایش زیستگاه آبزیان در خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: در نصب سازه‌ها در زیستگاه آبزیان تاکنون 10 هزار سازه ایجاد شده که پنج هزار سازه آن در یک سال اخیر بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید