Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی آفت مگس میوه انبه در منطقه خائیز تنگستان

هم‌زمان با شیوع آفت مگس انبه در باغ‌های مرکبات منطقه خائیز، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تنگستان با همکاری مدیریت ترویج و حفظ نباتات استان بوشهر، شورا و دهیاران منطقه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام کردند.

برگزاری کارگاه آموزشی آفت مگس میوه انبه در منطقه خائیز تنگستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: آفت مگس انبه طیف وسیعی از میوه‌ها و به‌خصوص مرکبات را مورد حمله قرار می‌دهد و متأسفانه در باغات مرکبات منطقه خائیز مشاهده و ردیابی شده است.

احمد سبحانی اضافه کرد: در سال جاری به دلیل معتدل بودن هوای پائیز و زمستان و نبود سرمای کافی مدت زمان فعالیت این آفت طولانی و باعث خسارات زیادی به کشاورزان منطقه شده است. 

 وی تأکید کرد: با توجه به اینکه میوه‌های آلوده کانون اصلی آلودگی هستند، تمامی میوه‌های آلوده جمع‌آوری شده و در زیر خاک دفن و یا سوزانده شوند. 

 سبحانی گفت: هیچ‌گونه سم و سم‌پاشی برای این آفت توصیه نمی‌شود و استفاده از پارافرمون‌های جلب‌کننده مگس میوه انبه هم‌زمان با شروع رنگ‌گیری میوه‌ها یکی از بهترین روش‌های شکار و کاهش جمعیت حشرات است.

وی از مزیت استفاده از پارافرمون‌ها را شکار حشرات قبل تخم‌ریزی و جلوگیری از افزایش نسل آنها عنوان و در پایان به باغداران توصیه کرد: باغداران به‌دنبال سم و سم‌پاشی نباشند و بهداشت باغ را رعایت کنند (تمام میوه‌های آلوده جمع‌آوری و نابود شود)، نهال‌هایی غیر از الگوی کشت به منطقه نیاورند و از نهال‌های مرکبات گواهی شده و معتبر، به‌منظور کشت جدید استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید