Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۱۷ هزار تن گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای در استان بوشهر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۸۰ هکتار از گلخانه‌های استان بوشهر گوجه‌فرنگی کشت شده که پیش‌بینی برداشت امسال ۱۷ هزار تن است.

پیش‌بینی برداشت ۱۷ هزار تن گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، ابراهیم دانا در بازدید از یک گلخانه کشت گوجه‌فرنگی در بخش کاکی شهرستان بوشهر گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خشک منطقه و کمبود منابع آبی پایدار در استان بوشهر، برنامه‌ریزی سازمان جهاد این است که کشاورزان و بهره‌برداران به کشت در گلخانه و محیط کنترل‌شده روی آوردند.

وی افزود: کشت در گلخانه در کنار تغییر الگوی کشت، کیفیت محصولات را نیز بالا می‌برد که برای رقابت در بازار‌های جهانی نیز مناسب هستند.

وی ادامه داد: امسال ۲۳۰ هکتار از گلخانه‌های استان بوشهر زیر کشت محصولات گوناگون رفته که نزدیک به ۸۰ هکتار آن گوجه‌فرنگی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۷ هزار تن گوجه‌فرنگی از گلخانه‌های استان بوشهر برداشت شود که بیشتر آن‌ها پس از بسته‌بندی به کشور‌های روسیه، قزاقستان، آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند.

به‌گفته دانا، سه شهرستان دشتی، دشتستان و دیر، بیشترین میزان کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر را دارند که البته در دیگر شهرستان‌ها مانند تنگستان، کنگان، گناوه و دیلم نیز گلخانه‌ها زیر کشت می‌روند.

وی بیان کرد: فلفل دلمه‌ای، خیارسبز، سبزی برگی و نشاء گوجه‌فرنگی محصولاتی است که در گلخانه‌های استان بوشهر کشت می‌شوند و در دو سال گذشته نیز کشت گیاهان استوایی مانند پاپایا در حال افزایش است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای با پرداخت تسهیلات سرمایه به‌ویژه سرمایه در گردش به بهره‌برداران است. همچنین در «نهضت احیا» اعتبارات خاصی به گلخانه‌های راکد داده شده که فعال شوند تا به چرخه تولید محصول کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید