Iranian Agriculture News Agency

۴۰ درصد تخفیف بیمه با کشت قراردادی گندم در بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کاهش بارش باران از پیش‌بینی خشکسالی و خسارت در مزارع گندم استان خبر داد و گفت: کشاورزان استان بوشهر با کشت قراردادی گندم و پرداخت در زمان تحویل محصول از ۴۰ درصد تخفیف بیمه استفاده کنند.

۴۰ درصد تخفیف بیمه با کشت قراردادی گندم در بوشهر

به گزاشر خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت مزارع گندم آبی و دیم استان افزایش یافته است، بیان کرد: کاهش بارش باران در فصل پاییز و اوایل فصل زمستان پیش‌بینی خشکسالی رقم زده که تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مزارع گندم امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند عوامل تولید و مزارع را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد گفت: تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان تنها راهکار برای جبران خسارات احتمالی مزارع گندم محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر سطح زیر کشت اراضی دیم گندم استان را برشمرد و بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت 110 هزار هکتار گندم دیم در سال جاری و پیش‌بینی خشکسالی کشاورزان برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کشاورزی قراردادی اقدام کنند.

توکلی افزود: با کشت قراردادی کشاورزان ضمن اینکه مزارع و محصول گندم اراضی خود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند، می‌توانند از مزایای 40 درصدی تخفیف در پرداخت حق بیمه آن هم در زمان تحویل محصول استفاده کنند.

وی مهلت ثبت‌نام را تا پایان دی‌ماه اعلام کرد و گفت: کشت قراردادی نقش مهمی در جبران خسارت در مزارع دارد به‌گونه‌ای که بیمه محصولات کشاورزی با تخفیف 40 درصدی و پرداخت در زمان تحویل محصول از ویژگی‌های آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اراضی گندم آبی و دیم، کلزا و جو مشمول مزایای کشت قراردادی است، گفت: کشاورزانی که کاشت خود را انجام داده می‌توانند تا پایان دی‌ماه ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید