Iranian Agriculture News Agency

آمار جمعیت دامی استان بوشهر به‌روز رسانی می‌شود

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آمار جمعیت دامی استان بوشهر به‌روز رسانی می‌شود.

آمار جمعیت دامی استان بوشهر به‌روز رسانی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، حمیدرضا جهان بخش بیان کرد: با توجه به اهمیت آمار واقعی دام موجود در شهرستان‌های مختلف استان، برای برنامه‌ریزی و تصمیمات لازم در زمینه‌های بهره‌وری و تولید، اصلاح نژاد و خدمت‌رسانی به بهره‌برداران بخش دام نسبت به پتانسیل موجود در مناطق مختلف، مرکز اصلاح نژاد دام کشور؛ اقدام به ایجاد زیر مجموعه آمار جمعیت دام در سامانه اصلاح نژاد دام کرده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این راستا این مدیریت اقدام به به‌روزرسانی آمار و ثبت داده‌ها در سامانه مذکور کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این آمار باید به‌صورت ماهانه به روزرسانی و در سامانه ثبت شود، در راستای تحقق اهداف مورد نظر انتظار می‌رود، کارشناسان امور دام در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خدمات شتر داری در استان بوشهر

جهان‌بخش گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته در قالب طرح بهبود افزایش تولیدات دام و طیور و توسعه خدمات دامپروری در سال ۱۴۰۱، در راستای اجرای پروژه خدمات شترداری مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیون ریال برای ساخت چهار باب آبشخور در شهرستان‌های بوشهر، دشتی، دیر و دشتستان تخصیص اعتبار داده شد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: هدف از اجرای این پروژه، افزایش تولید گوشت قرمز، تأمین و بهبود کیفیت آب مصرفی در صنعت پرورش شتر استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید