Iranian Agriculture News Agency

دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با امور اراضی در بوشهر برگزار شد

سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر گفت: از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با امور اراضی در حوزه نظارت برای پنج شهرستان تابعه استان خبر داد.

دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با امور اراضی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد مشایخی ضمن اشاره به اهمیت موضوع واگذاری اراضی ملی و دولتی گفت: دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با امور اراضی در حوزه نظارت جهت افزایش ارتقا سطح علمی روسای امور اراضی و کارشناسان بخش واگذاری شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی و گناوه برگزار شد.

مشایخی توضیح داد: در این دوره آموزشی به مباحث مربوط به قوانین دستورالعمل اصلاحی واگذاری اراضی ملی و دولتی، سامانه‌های جامع‌ واگذاری و درگاه ملی مجوزها برای نحوه ثبت درخواست واگذاری توسط متقاضیان اشاره شد.

وی افزود: با توجه به امضا تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی استان مبنی بر واگذاری وظایف غیر حاکمیتی شامل نظارت بر طرح‌های واگذاری اراضی ملی و دولتی، همکاران حوزه امور اراضی باید نسبت به نحوه نظارت کارشناسان نظام مهندسی بر طرح‌های واگذاری نظارت مستمر داشته باشند.

احمد مشایخی همچنین با اشاره به تلاش همکاران برای انجام به موقع تعهدات ابلاغی ۱۴۰۲ افزود: در این جلسه همچنین عملکرد شهرستان‌ها براساس برنامه تعهدی مورد بررسی قرارگرفت و درخواست شد که در زمان باقی‌مانده نسبت به انجام تعهدات تلاش مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به وظایف متعدد در حوزه امور اراضی به ویژه شاخص‌های دارای سامانه همچون نظارت بر طرح‌های اراضی واگذاری و مجوزهای تغییر کاربری نسبت به ثبت آنها در سامانه‌های مربوطه اقدام شود.

وی یادآور شد: در این دوره آموزشی، معاون مدیریت امور اراضی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان، فرمانده یگان حفاظت استان، روسای امور اراضی شهرستان‌ها، کارشناسان واگذاری شهرستان و همکاران استانی حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید