Iranian Agriculture News Agency

۱۲ هزار هکتار از اراضی ساحلی مستعد کشت حرا در بوشهر شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ساحلی مستعد کشت حرا در استان بوشهر شناسایی شده تا با کمک مردم و همیاران طبیعت کاشت شوند.

۱۲ هزار هکتار از اراضی ساحلی مستعد کشت حرا در بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی در آیین کاشت درختان حرا در سواحل شهر دلوار تنگستان، بیان کرد: یکی از فرصت‌های بسیار خوب در کشور طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت است که از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر توضیح داد: بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون اصله نهال با تلاش شبانه روزی همکاران در منابع طبیعی و حمایت‌های همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، گونه‌های سازگار با اقلیم استان بوشهر، از جمله نهال‌هایی است که در طول سال در استان‌های مختلف تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: ۷۵۰ هزار اصله از نهال‌های تولید شده از میزان کلی سه میلیون و ۷۵۰ هزار اصله مربوط به نهال حرا است که با آب و هوای استان بوشهر سازگار است.

وی اضافه کرد: در استان ۱۲ هزار ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی مستعد کشت حرا شناسایی شده که در طول این چهار سال با کمک مردم و همیاران طبیعت کاشت شوند.

گرشاسبی گفت: بیش از ۲۷۰ کانون گرد و غبار در اطراف کشور احاطه کرده، در خود کشور نیز کانون‌های زیاد گرد و غبار وجود دارد و در استان بوشهر ۱۶ کانون گرد و غبار است؛ در نتیجه تنها راه نجات کره زمین و در ایران درخت کاری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید