Iranian Agriculture News Agency

توسعه طرح‌های جدید آبزی پروری در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: توسعه طرح‌های جدید آبزی پروری در دستور کار شیلات استان بوشهر است و مدیران تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار گیرند.

توسعه طرح‌های جدید آبزی پروری در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عقیل امینی در نشست شورای هماهنگی مدیران شیلات استان بوشهر با تأکید بر اقتصاد دریا محور و نقش پراهمیت و وظیفه سنگین شیلات استان بوشهر در پیشبرد این اهداف، بیان کرد: ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خوب شیلاتی که در استان بوشهر وجود دارد را می‌توان در جهت اقتصاد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: توسعه پرورش ماهی در قفس و میگوی پرورشی از طرح‌های شیلاتی در جهت توسعه اقتصاد دریا محور است که با تلاش، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌توانیم با افزایش تولید در این زمینه شاهد شکوفایی تولیدات از دریا باشیم.

امینی افزود: توسعه طرح‌های جدید آبزی‌پروری در استان مانند طرح پرورش ماهی در استخر پیش‌ساخته و بتنی، زالو، جلبک، ماهیان زینتی، کرم نرئیس و صدف خوراکی در دستور کار شیلات استان بوشهر است و نیاز است مدیران تمام تلاش خود را برای این موضوع به‌کارگیرند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین استفاده از آب استخرهای ذخیره کشاورزی در جهت پرورش ماهیان گرمابی را از هدف‌های دیگر شیلات استان در جهت افزایش تولیدات آبزی‌پروری در استان عنوان کرد.

وی به کاشت درختان حرا توسط جامعه شیلاتی در جهت طرح کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: به‌منظور تأمین نهال درخت حرا رایزنی‌های لازم با مدیرکل منابع طبیعی استان انجام شده است.

در این نشست مدیران شیلات شهرستان به گزارشی از وضعیت پروژه‌ها، طرح‌های در دست اقدام، اقدامات شاخص، اعتبارات مصوب، بیان مسائل و مشکلات و … شیلات شهرستان‌ها پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید