Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۱۵ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی کشاورزی در بوشهر برگزار شد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۵ هزار و ۵۳۵ دوره آموزش مهارتی برای بهره‌برداران کشاورزی، زندانیان و کارکنان سرباز وظیفه توسط این مرکز در استان بوشهر انجام شد.

بیش از ۱۵ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی کشاورزی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، محمود دشتی‌زاده بیان کرد: انتقال آخرین یافته‌های علمی به کارشناسان پهنه‌ها و تسهیل بخشی امر آموزش در راستای نظام نوین ترویج کشاورزی ازجمله اهدافی است که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر دنبال می‌شود.

وی افزود: موضوع پژوهش‌ها با نگاه آینده‌پژوهشی در این مرکز پیگیری می‌شود و با توجه به نقشی که طرح‌های پژوهشی در تولید ثروت برای جامعه هدف‌دارند نیازمند توجه ویژه به همه ارکان پژوهش هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، انتظار می‌رود تا پایان امسال، ۹ هزار و ۵۲۴ دوره آموزشی مهارتی برگزار شود.

دشتی زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۴۲۴ نفر از بهره‌برداران کشاورزی، ۴۸ دوره با سه هزار و ۶۹۸ نفر روز آموزش‌دیده‌اند که هشت دوره مربوط به آموزش علوم دامی، ۲۴ دوره مربوط به تولیدات گیاهی، پنج دوره آبزیان، یک دوره آب‌وخاک، سه دوره حفظ نباتات و یک دوره مکانیزاسیون بوده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۲۱۲ نفر از زندانیان استان، ۱۰ دوره علوم دامی، ۱۲ دوره تولیدات گیاهی، یک دوره آبزیان را پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: همچنین سربازان وظیفه ۱۱ دوره علوم دامی، ۲۸ دوره آموزش تولیدات گیاهی، یک دوره آبزیان و یک دوره مکانیزاسیون را پشت سر گذاشته‌اند.

دشتی ‌زاده با اشاره به عملکرد سنجش مهارت فصل‌های بهار و تابستان امسال، توضیح داد: در فصل بهار امسال عملکرد سنجش مهارت ۹ نفر از مردان دریانورد صیادی، سه نفر مرد برای پرورش میگو و هفت مرد و دو زن برای پرورش گیاهان جالیزی و سبزی انجام‌شده است.

وی یادآور شد: در فصل تابستان نیز ۱۵ نفر مرد در رشته دریانوردی ساحلی، هشت نفر مرد و چهار نفر زن در رشته پرورش میگو و هفت مرد و یک زن در رشته پرورش گیاهان جالیزی و سبزی سنجش مهارت شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید