Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه آبزیان در بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر، از برگزاری نمایشگاه آبزیان در استان بوشهر از 19 تا 22 دی‌ماه خبر داد.

نمایشگاه آبزیان در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، عقیل امینی نیز بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید محصولات پرورشی در حوزه آبزیان است، اضافه کرد: انواع محصولات شامل میگو، ماهی، جلبک، کرم رئیس، زالو و صدف در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه را فرصت مهمی در معرفی توانمندی و قابلیت‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه آبزیان در بوشهر از 19 تا 22 دی‌ماه امسال با مشارکت فعالان این حوزه از 15 استان و 61 شرکت در بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به برپایی نمایشگاه آبزیان در تهران از 13 تا 16 آذرماه امسال گفت: در این نمایشگاه استان بوشهر و محصولات آن حضور فعال دارد و سال گذشته برای نخستین بار محصولات آبزی استان بوشهر در نمایشگاه تهران عرضه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این استان قطب تولید میگوی پرورشی کشور معرفی‌شده است،  توضیح داد: یکی از مشکلات حوزه پرورشی ارائه و عرضه محصول میگوی پرورشی بدون توجه به فرآوری است که نمایشگاه آبزیان فرصت مهمی در عرصه آشنایی فعالان عرصه آبزیان با تجهیزات فرآوری فراهم می‌کند.

امینی، گذر از خام‌فروشی را یکی از برنامه‌ها دانست و بیان کرد: ایجاد صنایع فرآوری آبزیان در استان بوشهر شتاب گرفته که با تکمیل زنجیره ارزش آبزیان زمینه ایجاد ارزش‌افزوده این محصول فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید