Iranian Agriculture News Agency

مردم هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی را به ۱۳۱ گزارش کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: با توجه به ممنوعیت هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

مردم هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی را به ۱۳۱ گزارش کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مصطفی فرامرزی در حاشیه دوره آموزشی مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در فرمانداری شهرستان کنگان ویژه دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و بهره‌برداران در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در این دوره آموزشی قوانین مرتبط با جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، حدنصاب فنی و اقتصادی، تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی و مشوق‌ها و اهمیت آن باید آگاهی دهیاران، بخشداران و بهره‌برداران برای همت بیشتر در حفظ اراضی کشاورزی ارائه شد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز به قوانین مرتبط با قانون اصلاحی حفظ کاربری، ازجمله مواد ۱۰، سه و تبصره‌های آن در خصوص نحوه برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و جرائم آن پرداخته شد.

مدیر جهاد کشاورزی کنگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرگونه خدمات ازجمله برق، آب و گاز و سایر خدمات به افراد متخلف در راستای تغییر کاربری غیرمجاز ممنوع است هر دستگاه اجرایی که برخلاف قانون عمل نماید بر اساس قانون حفظ کاربری برخورد خواهد شد.

فرامرزی ادامه داد: در این دوره از دهیاران، اعضا شورای اسلامی، بخشداران و بهره‌برداران درخواست شد که همکاری لازم در جهت پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز داشته باشند و هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۳۱ که به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار است گزارش دهند و متقاضی، درخواست تغییر کاربری خود را از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت کنند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچگی اراضی کشاورزی و نقش الگوی کشت بر اساس شرایط منطقه اضافه کرد: در خصوص تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی و مشوق‌ها و نحوه درخواست تجمیع اراضی نیز جهت اطلاع بهره‌برداران مطالب لازم ارائه گردید.

فرامرزی همچنین با اشاره به صدور اسناد تک‌برگ اراضی کشاورزی تأکید کرد: آمادگی لازم برای درخواست متقاضیان سند تک‌برگ برای اراضی کشاورزی تحت مالکیت خود وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید