Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۲۰۰ میلیاردی باران به کشاورزان بوشهری

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بارندگی باعث خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۷۵۰ هکتار مزارع گوجه‌فرنگی شهرستان دیر شد.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی باران به کشاورزان بوشهری

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، شاپور رضایی بیان کرد: بارندگی‌های هفته گذشته و هفته جاری در استان بوشهر مطلوب بود و همه شهر‌های استان از آن بهره‌مند شدند که باعث خوشحالی کشاورزان شد.

وی افزود: البته این بارندگی‌ها خسارت‌هایی نیز در بخش کشاورزی داشت ازجمله در شهرستان دیر به ۷۵۰ هکتار مزارع گوجه‌فرنگی در مرحله ثمر دهی خسارت وارد شد که ارزش محصول خسارت‌دیده ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی و ارزیابی دقیق خسارت‌ها هستند که پس از پایان بررسی، به مدیریت بحران استانداری گزارش خواهند داد تا در صورت لزوم به کشاورزان خسارت پرداخت شود.

وی بابیان اینکه محصولات خسارت‌دیده بیمه نبوده‌اند، گفت: البته اگر محصولات بیمه بودند نیز خسارت اندکی به کشاورزان پرداخت می‌شد، زیرا کشت هر هکتار محصول ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه می‌برد که اگر ۱۰۰ درصد خسارت بر محصول وارد شود، فقط ۲۰ میلیون تومان خسارت پرداخت خواهد شد.

رضایی به کشاورزان توصیه کرد محصول خود را بیمه کنند تا از همان مبلغ اندک بیمه نیز در صورت بروز خسارت به محصول بهره‌مند شوند.

وی گفت: سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر امسال افزون بر ۱۰ هزار هکتار است که چهار هزار هکتار مربوط به شهرستان دیر است و اکنون ۷۵۰ هکتار آن دچار خسارت ۴۰ تا ۸۰ درصدی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید