Iranian Agriculture News Agency

فاز نخست شهر مولد کشاورزی استان بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود

قائم مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی گفت: فاز نخست شهر مولد کشاورزی استان بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود.

فاز نخست شهر مولد کشاورزی استان بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، محمدعلی جوادی بیان کرد: طرح ملی شهر مولد کشاورزی حدود یکی سالی است که اقدامات بسیار خوبی هم در عرصه مطالعاتی و هم در عرصه عملیاتی و اجرایی برای آن انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: مصوبه دفتر معاون اول رئیس‌جمهور را مبنی بر ایجاد پنج شهر مولد کشاورزی در سواحل جنوب کشور داشتیم که ۶۰ نقطه شناسایی اولیه انجام و شاخص‌گذاری شد و درنهایت به پنج نقطه برای اجرای فاز اول شهرهای مولد کشاورزی رسیدیم.

قائم‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر اولین نقطه شهر مولد کشاورزی را در منطقه دلوار به‌عنوان شهر دلیران کلنگ زنی کردیم و سپس اقدامات اجرایی و اخذ مجوزهای لازم را دنبال کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در حال شروع عملیات اجرایی در این شهر هستیم و با حمایت‌های خوبی که در استان و در وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس‌جمهور انجام شده اقدامات با سرعت در حال پیشرفت است.

جوادی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با همین روال فاز اول این طرح که بهره‌برداری از ۲۰۰ واحد خانه در شهر مولد کشاورزی است را سال آینده افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر شهر مولد کشاورزی موضوعات دیگری را نیز در استان بوشهر به‌صورت پایلوت انجام می‌دهیم که می‌توان به نوسازی و بهسازی طرح‌های پرورش میگو اشاره کرد.

قائم‌مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره‌وری باغات خرمای استان بوشهر نیز برنامه‌های مهمی را پیش روداریم.

وی از مدیریت طرح‌های آبخیزداری و آب‌وخاک باهدف تحول در تولید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در حوزه امنیت غذایی هم شهر مولد کشاورزی نقش مهم خواهد داشت و شاهد تحول بزرگی خواهیم بود.

جوادی توضیح داد: استفاده از فناوری‌های نوین نقش مهمی در عرصه کشاورزی دارد که تاکنون به‌خوبی از این ظرفیت استفاده‌نشده است ولی ما در قرارگاه بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تمرکز داریم و کارهای خوبی انجام‌شده است.

وی از شناسایی ۷۰۰ پروژه در این حوزه خبر داد و بیان کرد: ۸۰ گروه دانش‌بنیان در این زمینه ساماندهی شده است و تاکنون ۴۰ پروژه حائز شرایط اقتصادی برای اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه کشاورزی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید