Iranian Agriculture News Agency

استاندار بوشهر:

حمایت دولت سیزدهم از صنعت خرما، ارزآوری به همراه داشته است

استاندار بوشهر گفت: بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم برای رونق تجارت خرما در عرصه‌های ملی و جهانی، سبب تحول و پیشرفت‌های مناسبی برای صادرکنندگان این محصول ارزآور شده است.

حمایت دولت سیزدهم از صنعت خرما، ارزآوری به همراه داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر بیان کرد: برآوردهای آماری نشان می‌دهد که تولید خرما در جهان، ۷.۵ میلیون تن بوده که حدود ۱.۵ میلیون تن آن صادر می‌شود.

وی افزود: این میزان در کشور ما یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال بوده که ۴۰۰ هزار تن صادر و مابقی در کشور به اشکال مختلف و در بسته‌بندی‌های گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر توضیح داد: با تولید متوسط سالیانه ۱۷۰ هزار تن تولید خرما در استان بوشهر فقط می‌توانیم ۳۰ هزار تن آن را صادر کنیم که نشان می‌دهد در این زمینه نیازمند توجه بیشتر هستیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای به‌روز کردن بسته‌بندی‌ها و اقلام ترکیبی خرما با سایر محصولات می‌تواند زمینه ارتقا محصول خرمای این استان را فراهم سازد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه و میز خرما در استان بوشهر گفت: طی دو روز گذشته نمایشگاه خرما در این استان با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول و تجهیزات جانبی بسته‌بندی در بوشهر آغاز به کار کرد که با استقبال مناسبی در کلان کشوری نیز مواجه شده است.

وی افزود: تشکیل میز ملی و همایش تخصصی خرما در کنار این نمایشگاه می‌تواند در بازار این محصول و معیشت تولیدکنندگان اثرگذار باشد.

محمدی زاده بیان کرد: استان بوشهر اکنون در حوزه فرآوری و بسته‌بندی خرما به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده که البته کافی نیست و باید بیش‌ازپیش اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: دولت نیز در قالب‌های مختلف از طرح نخلستان که زمینه‌ساز کاشت واریته‌های تجاری خرما محسوب می‌شود تا ارائه تسهیلات مناسب و ارزان‌قیمت برای نوسازی تجهیزات بسته‌بندی به دنبال کمک به نخل داران و فعالان عرصه تولید و صادرکننده خرما است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید