Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی ترویجی الگوی کشت در استان بوشهر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان گفت: کارگاه آموزشی ترویجی الگوی کشت و تناوب زراعی، مدیریت تغذیه گندم و جهش تولید در دیمزارها با حضور بهره‌برداران بخش کشاورزی روستای سمل شمالی در شهرستان تنگستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی ترویجی الگوی کشت در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، اسلام رضایی گفت: با توجه به سطح زیر کشت بالای گندم در منطقه سمل و گلنگون، این دوره آموزشی با هدف آموزش کشاورزان و بهره‌برداران این منطقه در جهت استفاده مناسب و به موقع از کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت گندم آبی و دیم و در نتیجه افزایش عملکرد محصول نهایی گندم در مزارع آبی و دیم، رعایت الگوی کشت و تناوب زراعی و تشویق کشاورزان منطقه به کاشت سایر محصولات متناسب با اقلیم منطقه برگزار شد.

رضایی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود ۵۴۰ تن بذر گندم از ارقام آبی (چمران۲ و مهرگان) دیم (آفتاب و کریم) و حدود ۳۸۰ تن کودهای شیمیایی (اوره، فسفات و پتاس) در بین کشاورزان شهرستان تنگستان توزیع شده است.

وی بیان کرد: در جهت اصلاح الگوی کشت، حدود ۱۰ هکتار گیاه دارویی زیره در منطقه آباد و ۱۰ هکتار گیاه دارویی خاکشیر در منطقه گلنگون شهرستان تنگستان به‌صورت دیم کشت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید