Iranian Agriculture News Agency

اصلاح نحوه تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان بخش کشاورزی اصلاح می‌شود.

اصلاح نحوه تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان بخش کشاورزی

به گزاشر خبرنگار ایانا در بوشهر، محمدرضا پور ابراهیمی در آئین افتتاح نمایشگاه ملی خرما در بوشهر بیان کرد: توسعه صادرات از برنامه‌های است که توسط دولت و مجلس با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور اضافه کرد: تعیین تکلیف وضعیت نحوه تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان بخش کشاورزی از اقدامات مهم در برنامه هفتم است.

وی با اشاره به اینکه کار برنامه هفتم توسعه تا اواسط هفته آینده به پایان می‌رسد افزود: تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان از چالش‌های پیش روی بخش خصوصی است که به خاطر سیاست‌های نامناسب مشکل‌ساز شده است.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها باعث وضعیت نامناسب در صادرات غیرنفتی شده است ادامه داد: این سیاست‌ها باعث سرکوب صادرات می‌شود و وضعیت نامناسب تراز تجاری در کشور را رقم می‌زند.

وی با انتقاد از سیاست‌های نادرست بانک مرکزی در نحوه مواجهه با تسویه تعهدات بخش کشاورزی تاکید کرد: با پیگیری‌های کمیسیون اقتصادی مجلس و پیشنهادهای این کمیسیون نحوه جدیدی در تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رونق صادرات موجب تقویت تولید می‌شود توضیح داد: در گذشته که نحوه تسویه تعهدات ارزی به شیوه کنونی و با رویکرد کنون بانک مرکزی نبود صادرات بخش کشاورزی بسیار بالاتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی که در صحن تصویب شده در سال آینده مجموعه تعهدات ارزی ناشی از صادرات محصولات بخش کشاورزی، صنایع دستی، دانش بنیان و مجموعه‌ای از خدمات فنی و مهندسی در کشور مشمول قیمت‌گذاری ارزی بانک مرزی نخواهد بود.

پور ابراهیمی یادآور شد: پیش‌بینی شده که با این رویکرد اتفاق مثبتی برای تسهیل در امور صادرات بخش کشاورزی انجام و صادرات کشور با جهش همراه خواهد شد که این عدد و رقم قابل اثبات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید