Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از ۱۵ تن انواع بذر بین کشاورزان استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای سال زراعی جاری ۱۵هزارو ۳۰۰ تن انواع بذر پرورشی مادری و گواهی شده برای کشاورزان این استان تامین شده است که تاکنون ۴۰ درصد این مقدار توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۵ تن انواع بذر بین کشاورزان استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، کبری توکلی اظهار کرد: این مقدار بذر شامل پرورشی مادری و گواهی شده توسط پنج شرکت تولید و فرآوری بذر ، بوجاری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

وی افزود: باتوجه به پیش بینی‌های بارندگی به شرکت‌های فرآوری ابلاغ شده است که جهت سرعت بخشی در توزیع و در اختیار قرار گرفتن به موقع بذر به کشاورزان در سه شیفت عملیات فرآوری را انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: سطح زیر کشت استان بوشهر شامل ۱۵هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم است.

توکلی ادامه داد: برای این منظور ۱۲ رقم گندم شامل پنج رقم آبی و هفت رقم دیم تولید و در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تاریخ کاشت مناسب استان بوشهر از ۱۵ آبانماه شروع می‌شود برنامه‌ریزی جهت تحویل به مقوع بذر به کشاورزان انجام شده است.

توکلی گفت: برای افزایش راندمان تولید کشاورزان از اصرار بر رقم خاص و مرسوم دیم در مناطق خودداری و باتوجه به پتانسیل خاک رقم مناسب منطقه را کشت کنند.

وی افزود: پیش بینی لازم برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان انجام شده است و در صورت کمبود احتمالی تدایر لازم اتخاذ خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید