Iranian Agriculture News Agency

باغ‌موزه کاشت نهال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر از افزایش تولید نهال در این استان خبر داد و گفت: باغ‌موزه کاشت نهال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

باغ‌موزه کاشت نهال در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد محمدی‌زاده در مراسم کاشت نهال در پارک جنگلی چاه‌کوتاه بوشهر بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید و کاشت نهال در استان بوشهر وجود دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی به طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به مدت چهار سال در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود که تلاش می‌شود سهم استان بوشهر نیز محقق شود.

استاندار بوشهر از کاشت درخت حرا به‌عنوان گیاه سازگار با اقلیم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از کشت نهال حرا مابقی مراحل آن به‌صورت طبیعی بدون هیچ عملیاتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در طرح کاشت نهال در استان بوشهر، گفت: صنعت نفت و نیروگاه اتمی در طرح کشت نهال در استان بوشهر باید به خوبی ایفای نقش کنند.

محمدی‌زاده افزود: طرح درخت‌کاری و کاشت نهال از امروز با بهبود وضعیت آب و هوا استان بوشهر با مشارکت مردم منطق و مدیران دستگاه‌های اجرایی در پارک جنگلی چاه‌کوتاه بوشهر آغاز شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خیلی خوبی برای تولید نهال در استان ایجاد شده است افزود: ظرفیت تولید نهال جنگلی در استان بوشهر افزایش یافته تا نیازهای استان برای این طرح مهم تأمین شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: طی یک سال گذشته تولید نهال از جمله حرا در نهالستان بوشهر پنج برابر شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک باغ موزه در بوشهر برای کاشت نهال برای میهمانان این استان تاکید کرد: یک باغ موزه برای میهمانان که از نقاط مختلف کشور به بوشهر سفر می‌کنند راه‌اندازی می‌شود تا مسافران و میهمانان یک نهال با نام و یاد خودشان کشت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید