Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۵.۲ میلیارد تسهیلات به عشایر بوشهری برای افزایش تولید گوشت قرمز

مدیر امور عشایر استان بوشهر از پرداخت ۵.۲ میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید گوشت قرمز به عشایر استان خبر داد و گفت: در این راستا تولید گوشت قرمز این مجموعه به ۶ هزار و ۹۰۰ تن رسید.

پرداخت ۵.۲ میلیارد تسهیلات به عشایر بوشهری برای افزایش تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی رستمی بابیان اینکه 40 درصد مراتع استان در اختیار عشایر قرار دارد بیان کرد: 88 هزار هکتار مراتع استان بوشهر که از نوع درجه سه هستند به دام عشایر اختصاص دارد.

وی تولید علوفه در هر هکتار مراتع استان بوشهر را 15 کیلوگرم دانست و بیان کرد: سال گذشته سه هزار تن علوفه از مراتع استان بوشهر تولید و بخشی از نیاز علوفه دام عشایر از طریق توزیع نهاده دامی تأمین شد.

مدیر امور عشایر استان بوشهر تعداد دام عشایر را 357 هزار رأس دام دانست و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته عشایر استان بوشهر 6 هزار و 900 تن گوشت قرمز تولید و عرضه کرده‌اند و در این مدت دو هزار و 800 تن شیر، 13 هزار و 500 مترمربع صنایع‌دستی، 550 تن عسل و 95 هزار تن محصولات کشاورزی باغی و زراعی تولیدشده است.

رستمی بابیان اینکه تسهیلات اعتباری از محل تبصره 16 قانون بودجه به عشایر استان بوشهر پرداخت‌نشده است گفت: در یک سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش تولید گوشت قرمز پنج میلیارد و 210 میلیون تومان به عشایر استان بوشهر پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به پرداخت این تسهیلات به 70 عشایر استان بوشهر، توضیح داد: در یک سال گذشته تولید گوشت قرمز در جامعه عشایری استان بوشهر 100 تن افزایش‌یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید