Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش آموزشی «سبد کودی» در استان بوشهر

مدیر خدمات حمایتی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همایش آموزشی و ترویجی معرفی سبد کودی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری همایش آموزشی «سبد کودی» در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، خسرو عمرانی بیان کرد: در همایش آموزشی و ترویجی معرفی سبد کودی کشاورزان، بهره‌برداران، ۴۰ کارگزار توزیع کود در استان، تشکل‌های بخش کشاورزی، کارشناسان و مسئولان استانی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی و محققان و دانشجویان کشاورزی حضور دارند.

مدیر خدمات حمایتی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۱ شرکت دانش‌بنیان تولید کننده انواع کود کشاورزی در سطح کشور نیز در این همایش حضور دارند.

عمرانی هدف از برگزاری این همایش را معرفی تازه‌ترین تولیدات کودهای زیستی، آلی و شیمیایی عنوان کرد و گفت: به منظور دستیابی کشاورزان به بهترین کود با هدف افزایش تولید و بهره‌وری از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش آموزشی و ترویجی معرفی سبد کودی در استان بوشهر در ۹ مهرماه ۱۴۰۲ در برازجان، روستای بنداروز، تالار آئینه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ پذیرای برگزار می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان بوشهر گفت: عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۱ در توزیع کودهای مختلف به میزان ۹۱۰ هزار تن کود اوره معادل ۴۰ درصد کود اوره کشور و کود فسفات ساده ۳۷ هزار تن با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در سطح کشور است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع ۲۷ هزار و ۳۰۰ تن انواع کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه با رشد ۵۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ در سطح استان بوشهر از دیگر عملکردها بوده است.

عمرانی در زمینه برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: تولید و توزیع ۹۶۱ هزار تن کود ازته در سطح کشور، تولید و توزیع ۵۶ هزار تن کود فسفاته ساده ۱۶ درصد در سطح کشور، توزیع ۳۴ هزار و ۷۳۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در سطح استان بوشهر برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید