Iranian Agriculture News Agency

اقدامات کنترلی بیماری میگو در سایت‌های پرورشی بوشهر انجام شد

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با وجود تمام مخاطرات در کنار مبارزه با بیماری و اقدامات کنترلی، کار تولید و پرورش و برداشت میگو نیز انجام شد.

اقدامات کنترلی بیماری میگو در سایت‌های پرورشی بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی تنگستانی مکان در نشست پدافند غیرعامل بوشهر در خصوص عملکرد دامپزشکی در نحوه مبارزه با بیماری AHPND و کنترل آن بیان کرد: بیماری AHPND یک بیماری باکتریایی است که در نقاط مختلف دنیا مشاهده شده که سال گذشته در استان هرمزگان نیز شیوع پیدا کرد و متأسفانه اوایل خردادماه سال جاری در استان بوشهر بروز پیدا کرد.

وی ادامه داد: با بروز این بیماری بلافاصله اقدامات قرنطینه‌ای بهداشتی، در سطح مزارع، جلسات هماهنگی، توصیه‌ای و علمی با پرورش دهندگان و کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران برگزار و در مجموع با کنترل نسبی بیماری تولید و برداشت میگو از مزارع نیز انجام شد.

وی افزود: در ابتدای فصل پرورش بیش از پنج هزار آزمایش از مولدین اخذ شد که هیچ‌گونه اثری از بیماری در آنها دیده نشد ولی با این اوصاف بر روی مواردی که ممکن باعث بیماری شده باشند در حال بررسی هستیم تا به نتیجه نهایی نزدیک‌ تر شویم.

تنگستانی خاطرنشان کرد: با وجود تمام مخاطرات در کنار مبارزه با بیماری و اقدامات کنترلی کار تولید و پرورش و برداشت میگو نیز با مدیریتی بهداشتی و همکاری اداره کل شیلات استان و همچنین پرورش دهندگان ادامه یافت و در فصل آتی پرورش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید