Iranian Agriculture News Agency

توان افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری در استان بوشهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنان روستایی و عشایری و تسهیل‌گران استان بوشهر در طرح تولید و کاشت یک‌ میلیارد درخت مشارکت می‌کنند.

توان افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، شهریار مرشدی با بیان اینکه زنان روستایی و عشایری و تسهیلگران استان بوشهر در طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می‌کنند، بیان کرد: استان بوشهر جز ۱۰ استان شناسایی شده جهت اجرای این طرح ویژه زنان روستایی است.

شهریار مرشدی گفت: از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح بسترسازی جهت بهره‌گیری از ظرفیت زنان روستایی و عشایری است که به منظور احیا منابع طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست، ارتقا سطح دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری در تولید و کاشت نهال‌های سازگار با اقلیم و همچنین ترویج فرهنگ درختکاری و محافظت از زمین و تکمیل زنجیره تولید و تأمین نهال به منظور عملیاتی کردن طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال عملیاتی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: استان بوشهر یکی از ۱۰ استان مرحله اول برای پایلوت این طرح است که شهرستان‌های مجری طرح انتخاب و دستورالعمل اجرایی ابلاغ و حداقل تعداد ۱۰۰ نفر زن روستایی و عشایری متقاضی انتخاب و آموزش‌های لازم در ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی با مشارکت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها برای آنان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: مخاطبین شناسایی شده برای مشارکت در پروژه از میان افراد علاقمند به مباحث زیست محیطی با حداقل سطح تحصیلات و دوستدار مسائل زیست محیطی هستند.

مرشدی گفت: موفقیت و تدوین عملیاتی این طرح در گرو شرکت کارشناسان میدانی، تعیین مربیان حرفه‌ای برای آموزش و ارائه مشاوره در طول فرایند تولید، داشت و کاشت و رشد گونه‌های کشت شده، همکاری در تهیه امکانات اولیه ویژه زنان علاقمند، خرید تضمینی نهال توسط اداره کل منابع طبیعی استان و معرفی زنان روستایی تولید کننده به صاحبان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صاحبان صنایع چوب و کاغذ و حامیان خود جوش زیست محیطی جهت خرید تضمینی نهال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید