Iranian Agriculture News Agency

صید ۸۵۰ تن میگو دریایی در نوار ساحلی خلیج‌ فارس استان بوشهر

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر میزان صید میگو دریایی در ۳۱ روز گذشته در استان را ۸۵۰ تن دانست و گفت: صید میگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹.۵ درصد کاهش یافته است.

صید ۸۵۰ تن میگو دریایی در نوار ساحلی خلیج‌ فارس استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا از بوشهر، سهراب قاسم‌زاده با اشاره به اینکه صید میگو در زیستگاه‌های این آبزی در نوار ساحلی استان بوشهر همچنان ادامه دارد، بیان کرد: میگو دریایی در خلیج‌فارس نوار ساحلی استان بوشهر از 17 مرداد آغاز و تاکنون 850 تن صید شده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات 653 فروند شناور قایق و لنج صیادی مشارکت دارند، گفت: قایق و لنج صیادی پس از صدور مجوز راهی دریا می‌شوند و صید خود را در بنادر و اسکله‌های صیادی تخلیه می‌کنند.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر اضافه کرد: 423 لنج و 230 قایق دارای مجوز صید میگو هستند. بیشترین صید مربوط به لنج‌های صیادی است.

قاسم‌زاده از کاهش میزان صید میگو دریایی در 31 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در 31 روز صید در سال گذشته یک‌هزار و 205 تن میگو صید شده بود که این میزان امسال 29.5 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: با این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل صید، 951 تن میگو در زیستگاه این آبزی در خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر صید شود.

مسئول اداره صید شیلات استان بوشهر بیشترین میزان میگو صید شده را مربوط به شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از 850 تن میگو صید شده 63 درصد آن در نوار ساحلی شهرستان بوشهر استحصال و تخلیه شده است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: در استان بوشهر 24 مرکز تخلیه و بندر صیادی فعال است که آبزیان صید شده از جمله ماهی و میگو از طریق این مراکز تخلیه وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید