Iranian Agriculture News Agency

کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در پنج ماه اخیر نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در استان بوشهر انجام شد.

کشتار بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده در بوشهر با نظارت دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، مهدی تنگستانی مکان به مناسبت هفته دولت بیان کرد: استان بوشهر با دارا بودن بیش از 200 مرغداری از ابتدای سال تا کنون بر تولید و پرورش بیش از پنج میلیون قطعه مرغ زنده کشتاری نظارت قرنطینه‌ای بهداشتی داشته است.

وی افزود: در طی پنج ماه اخیر ، پنج میلیون و 208 هزار و 934 قطعه مرغ زنده کشتاری در قالب سه هزار 703 محموله، نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای انجام گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: برای جابه‌جایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان پس از تأیید بهداشتی و سلامت از دامپزشک مرغداری، صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده شده است.

وی تاکید کرد: تمامی خودروهای حمل مرغ زنده از اداره کل دامپزشکی، کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو جهت بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

تنگستانی مکان افزود: در حال حاضر همه گواهی حمل بهداشتی-قرنطینه‌ای مرغ زنده توسط دامپزشکان مرغداری‌ها با نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید