Iranian Agriculture News Agency

حمایت از بخش خصوصی برای تامین کالاهای اساسی در استان بوشهر

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: استان ما دارای ظرفیت‌های مناسبی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تامین کالاهای اساسی است.

حمایت از بخش خصوصی برای تامین کالاهای اساسی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، رضا تنگستانی مکان بیان کرد: نشست اداره کل غله و خدمات بازرگانی با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی و در دفترمدیرکل برگزار شد.

تنگستانی مکان ادامه داد: این جلسه با هدف هماهنگی هر دو مجموعه در تامین و توزیع کالاهای اساسی از مبادی دریایی تشکیل شد.

وی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اداره غله، ابراز امیدواری کرد و گفت: امید داریم با توجه به ظرفیت بالای اداره بندر در حوزه زیرساخت، هماهنگی‌های لازم جهت ورود انواع کالاهای اساسی و به تبع آن ایجاد ارزش افزوده، منتج به نتیجه ‌مطلوب شده و موجب رونق اقتصادی استان شود.

تنگستانی مکان افزود: با حمایت‌های استاندار محترم و معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی، امروز زیرساخت‌های لازم در حال آماده‌سازی است و استان ما دارای ظرفیت‌های مناسبی جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تامین کالاهای اساسی است.

در همین راستا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان توضیح داد: سال گذشته ۲۲ میلیون تن کالا وارد کشور شده که سه میلیون تن آن به‌وسیله کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن بوده و با توجه به ظرفیت این بندر که دارای بالاترین نرم تخلیه بین بنادر کشور نیز است، می‌توان شاهد تعداد بیشتری از کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر بود.

 تاکنون ۱۱ کشتی حامل کالای اساسی برنج و یک کشتی گندم در استان بوشهر تخلیه شده است که همگی آن‌ها با تلاش‌های هردو مجموعه پیش از موعد تخلیه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید